Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur få spelet att fungera?


dollargrin

Rekommendera Poster

Ett spel jag har är en img-fil. Vilken spelare kan man använda för att kunna spela spelet? Jag har provat Winamp, VLC, PowerDVD, Windows Media Player, QuickTime samt Media Player Classic utan framgång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VLC borde fungera, men även Nero ska fungera, men du kan också testa att döpa om filen till en iso-fil, och testa i VLC igen, går inte det, kan du testa att "mounta" den i Daemon tools.

Fungerar inte det heller så kan det vara fel på själva filen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du med en mediaspelare öppna en imagefil av ett spel??

 

"Mounta" imagefilen med ex. Poweriso eller Daemon Tool eller något annat liknande program. (Finns många, bara att välja en som favorit..)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, jag har i o f s fått spelet att funka i den vanliga DVD-spelaren nu men visst vore det kul att kunna lattja med den på datorn också.

När jag mountar den i Deamon öppnas Windows Media Player (säkert någon inställning någonstans) och där funkar den inte. Hur ska jag göra, sedan den är mountad? Den är alltså som img-bild i Deamon men när jag via Utforskaren tittar på den "enheten" har den delats upp i TS-filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utforskaren tittar på den "enheten" har den delats upp i TS-filer

Menar du att den innehåller två mappar, VIDEO_TS och AUDIO_TS?

 

Då är det nog en film och inte ett spel....

Det förklarar också varför WMP öppnar den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro mig - det är ett spel. Vem vill bli miljonär, närmare bestämt och det fungerar som sagt utmärkt att spela i min vanliga DVD-spelare.

 

Nä, hörru, nu går vi å lägger oss. Fast var och en för sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro mig - det är ett spel.

Det må upplevas som ett spel,men "Vem vill bli miljonär" är en interaktiv DVD-film och inte ett PC-spel. Således måste du använda en mediaspelare som hanterar denna typ av DVD-filmer. PowerDVD fungerade inte sa du. Pröva med WinDVD. Vidare antar jag att din DVD-spelare på datorn måste hasamma regionskodning som skivan (eller är sådant oväsentligt numer?)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon!

 

Aha! - det kanske är en interaktiv DVD - vad den nu eg. innebär..

På en del filmer, barnfilmer, brukar det ju finnas bonusmaterial i form av små spel mm.

 

Men om det alltså går att spela på en "vanlig" DVD så:

Mounta med Daemon.

Med en mediaspelare ex. SMPlayer, PowerDVD m.fl. - öppna den "skivan". Allltså den enhet Daemon "gör" till en DVD-enhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...