Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

inte ens k-lite codec pack fixar mitt problem, hjälp mig


deumick

Rekommendera Poster

finns det någon som är väl bevandrad i det här problemet? Jag kan inte spela upp film på någon av mina mediaspelare. Bara ljud men ingen bild. Bara grönt fält hela tiden. Skulle vilja att det åtminstone fungerade på mitt nero showtime. Har k-lite nedladdat men det löser inte problemet heller.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller detta alla filmer. Eller bara någon speciell? Det kan ju trots allt vara så enkelt att filen är trasig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej tyvärr. det gällar alla filmer. Filmerna fungerar dessutom på min vanliga dvd-spelare som tar divX.

mycket märkligt att det inte vill fungera. har prövat med så mycket. har laddat ner från divx.com, ffdshow, vobsub, haali media splitter och dyligt. nu är de flesta borttagna igen förutom k-lite, då programmet gärna vill ha det så. men icke sa nicke. inget verkar hjälpa. Uppspelningsskärmen blir bara grön i både win med player och nero show time. Ljudet hörs dock.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha avinstallerat allt vad codec-pack heter och endast ha FFDShow installerat

 

http://sv.afterdawn.com/programvara/videoprogram/videokodekar_och_filter/ffdshow.cfm

 

 

:)

Okej, kanske något mer men FFDshow räcker långt medan codec-paket oftast ställer till med oreda.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag laddade hem både ffdshow och 3vix men inga av dem lyckades lösa mitt problem. båda programmen fanns som de enda på datorn då jag testade dem.

kastade där med också k-lite.

inget verkar fungera. tyvärr. är så trött på att försöka lösa det här.

skulle uppskatte fler tips väldigt mycket

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej, de flesta säger det samma men jag laddade hem det också och testade men utan framgång. Jag vet inte om det är service pack 2 som måste uppdateras till sp 3 eller uppdaterade drivrutiner till grafikkortet. Men då hade det förmodligen inte blivit någon bild på you tube heller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

testade även att spela upp en köp-dvd men inte heller där kom det någon bild, bara den gröna bakgrunden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadu

 

vad ska man rekommendera då? Jag skulle nog än en gång säga FFDShow och sedan se till den tar över i princip all uppspelning, går att ställa in.

 

Eller ladda hem VLC som codecmässigt bygger på samma grund som FFDshow och inte alls förlitar sig på vilka codecar du i övrigt har installerade. Om det blir grön bild i VLC är det något annat som är galet, exempelvis drivrutiner som behöver uppdateras.

 

Vill du ta hand om det hela i mer detalj, följ då denna guide:

http://www.inmatrix.com/articles/mediasetup.shtml

 

Spelaren ZoomPlayer kan kanske behövas för del av guiden men troligen klarar du dig utan. Och allt i guiden behöver du inte installera.

 

Codec-paket, om du har några installerade, avinstallera dem NU!

 

Om det inte går, då kan ZoomPlayer hjälpa till med att ta bort/inaktivera dess komponenter.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar så mycket men det där förvandlades sakta till kinesiska för mig. Väldigt mycket som skulle laddas ned och bara eventuellt laddas ned. Hängde inte riktigt med vad de menade med allt.

Tack i alla fall. Verkar bli en ny dator i stället. Har tröttnat på den här burken. Hållt på allt för länge med den här nu. Kanske Vista är lösningen.

 

/deumick

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det löstet sig till slut!

Det var oväntat. Jag skulle en sista gång avinstallera drivrutinerna till mitt grafikkort för att återinstallera dem. När jag startat om datorn för att avinstallationen skulle genomföras kom "ny maskinvara har hittats" Videostyrenheten (VGA-kompatibel). Jag installerade den och nu fungerar allt som det ska.

Jag har nu endast ffdshow installerat och det verkar räcka med det. Får väl se om jag återkommer med nya problem. Inte helt omöjligt.

Tack för hjälpen

 

PS. Räcker det med ffdshow tro eller fattas det något med endast den som jag kommer upptäcka längre fram?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...