Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virus på MSN?


Gurgel17

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har aldrig haft något problem med MSN tidigare. Dock har jag fått veta att "jag" lägger till personer utan att jag själv vet om det vilket är lite småläskigt. Har absolut ingen aning hur det här gick till för det enda jag har gjort är att öppnat ett mail som andra kontakter länkar till på hotmail men aldrig gått in på själva länken i mailet. Vad kan det här bero på? Vill såklart ha bort det så fort som möjligt.

 

[inlägget ändrat 2009-01-20 22:10:14 av Gurgel17]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte skrivit in lösenordet till MSN på någon webbsida, t ex för att få reda på vilka som blockat dig eller något annat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig hänt. Det skulle vara ifall någon knyckt lösenordet för mig men det känns orelevant.

 

[inlägget ändrat 2009-01-20 23:38:47 av Gurgel17]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur hotmail-mejl ser ut, om där kan finnas html-kod eller liknande med något som kan göra något med datorn.

 

Men hur kan andra länka till ett mejl som är ditt? Eller kan du läsa andras mejl?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker på de mail som oftast tas emot från ens kontakter, engelskt skrivna och som skickas ut i massor. De är alltså inte dem själva som skickar ut mailen utan de har fått ett "msn virus" av något slag. Nu är jag rädd att jag råkat ut för samma sak men med en annan slags symptom där jag addar kontakter utan att jag vet om det.

 

[inlägget ändrat 2009-01-21 00:52:07 av Gurgel17]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar spam-mejl, de har normalt falska avsändaradresser så de kommer inte alls från dem de ser ut att komma från. Så dina kontakters datorer behöver inte vara infekterade med något bara för att det ser ut som att de skickar spam. Eftersom du får spam så är det troligen så att din mejl-adress används som avsändare av andra spam-mejl.

 

Spam skickas i huvudsak från datorer som är infekterade på sådant sätt att de ingår i botnets, dvs är fjärrstyrda från servrar på internet.

 

Om du inte redan har bytt lösenord på MSN så är det nog bra att göra det i alla fall, för säkerhets skull.

 

Jag kommer inte på något bra att googla på för att se om andra har råkat ut för samma sak som du.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...