Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med Adobe Acrobat/Reade

Krycke11

Recommended Posts

Har en tid haft problem med PDF-filer. Så här blir det med Firefox:

[log]Acrobat plug-in

Could not launch Acrobt

OK

[/log]

Trycker och det händer igen. En gång till och då händer ingenting.

Med Explorer händer betydligt mer. Detta kommer fram:

[log]Adobe PDF-dokument

Det uppstod ett problem med Adobe Acrobat/Reader. Avslute Adobe Acrobat/Reader och försök sedan igen

Trycker OK[/log]

Deta kommer fram

[log]Filhämtning

Vill du öppna elle spara den här filen?

Namn: skar.pdf

Typ: Adobe Acrobat Dokument, 465 kB

Från: www4.goteborg.se

Öppna Spara Avbryt[/log]

Tryck Öppna

Efter tid kommer dettas fram

[log]Öppna med;

Markera det program som du vill använda för att öppna den här filen[/log]

Kör det dom rekomenderar, Firefox, Explorer och även IZArc!!!! Detta funkar alltså inte. Hålt på installera och trixa hir och dit, men går int. Vad göra?

Har kört "Återuppta Adobe Downlodes", men bara strular. Vad är detta? Va göra? Hoppas ni förstår problemet, inte extert.

Har du avinstallerat Adobe Acroboat eller Reader (vilket du nu har i datorn) och installerat på nytt efter en omstart av datorn?

Just det! Om jag går in i "Lägg till eller ta bort program" så finns där Adobe Reader 8.1.2 - Svenska och utanför den finns Adobe Reader Security 8.1.2 Update 1 (KB403742). Under står "Den här uppdateringen kan inte tas bort". Där finns inga "Ändra" eller "Ta bort". Om jag försöker att avinstallera "Adobe Reader 8.1.2 - Svenska" så kommer detta meddelande,

"Lägg till eller ta bort program"

"Ett fel inträffade när en transformatering skulle tillämpas. Komtrollera att de angivna transformeringssökvägar är korrekta"

OK

Vad göra?

Har kört Adobe Reader Security 8.1.2 Update innan. Den strular. Kommer inte ihäg vad det hette, men när man körde den sä hämtade den bara 50%. Den som den hämtade fråm körde till 100%. Som sa, vet inte alls vad som den gjorde och vad den höll på att hämta.

Installerade Revo Uninstaller. Den visade bara där Adobe Reader 8.1.2 - Svenska, inte Adobe Reader Security 8.1.2 Update 1 (KB403742). Provade ändå att avinstallera Adobe Reader 8.1.2 - Svenska. Tryckte på den. Kom till "Välj ett avinstallationsläge". Fanns fyra alternativ, Standardläge, Säkert läge, Måttligt läge och Avanverat läge läge. Den stod i Måttligt läge så jag valde det. Det började, men när den kom till 3 "Startar programmets inbyggda avinstallerare för att utföra en standard-avinstallation." kom detta meedelande, "Windows Installer. Det uppstod ett fel på transformationer användes. Bekräfta att den avgivna transformationssökvägen är gildig OK. Tryckte på den. Började avinstallera. Sen kom frågor hit och dit. Jag markerade attid allting så att det skulle avinstallerar. Startate om dator.

Hämtade versionen 9 och skulle installera. Då kom detta

"Adobe Reader:

Nednaddningen har slutfört tidigare. Vill du gör om den? Börja om?

Ja Nej"

Valde Ja

Nu börjar detta:

Detta är där uppr: Nedladdnings- och installationsförlopp

Detta är där ner: Nedladdningar

Adobe reader"

När Nedladdningar är klar är Nedladdnings- och installationsförlopp på 50%

Som hafrskrev känner jag ingen detta.

När jag startade kom även detta meddelande

COMODO SafeSurt - Attack Detected

Attack Detecter!

Application Mozilli Corporation

Publisher: Unknows

Vad är det för strul!

När Nedladdningar är klar är Nedladdnings- och installationsförlopp på 50%

Som hafrskrev känner jag ingen detta.

Det låter väl normalt med 50% när nedladdningen är klar men installationen inte börjat. Den andra meningen är jag inte säker på hur jag ska tolka.

Application Mozilli Corporation
Har du skrivit av rätt? Så att det inte ska vara Mozilla (dvs de som står bakom Firefox).

COMODO SafeSurf övervakar förändringar i datorn, typ förändringar i registret. Det är normalt att det blir förändringar i registret när man installerar och avinstallerar. Jag fick tipset från en som använder Comodo att när man (av)installerar så är det lämpligt att ändra läge i Comodo från Safe mode till Clean PC mode så tillåts mer utan att du blir tillfrågad så mycket.

Om du tror att du fortfarande har kvar delar av Adobe version 8 så pröva med det som står på:

http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb400769

Hej! Hoppar in med en kommentar eftersom jag använder CIS själv! Om du högerklickar på Comodo ikonen nere vid klockan på skärmen så får du upp en menyrad,gå upp till configuration o ställ den på internet security,sen raden ovanför där Defense+ security level är ska det då stå på clean pc mode annars ändra till det! Sen finns en rad där det står open i menyraden klicka på den så kommer hela Comodo upp!Till höger finns en ruta där det står Proactive defense,längst ner står det switch to installation mode klicka på den så ska det gå lättare att göra en installation! Lycka Till/Mvh Laston

[inlägget ändrat 2009-01-18 19:16:09 av Laston]

Tack så mycket! Se om jag hinner göra det ikväll.

Ursäkta vad jag jag har skrivi. Är som sakt ingen större expert.

Förlår, men jag har en sak till. Tänker inte så mycket på den, när datorn startar så får jag meddelande men jag bara stänger det. Har haft det i någo månader. Här är det:

[log]Windows Defender

Application failed to initialize: 0x8000106ba. A problem caused Windows Defender Service to stop. To restard the server, restart your computer or search Help and Support om how to start a sercice manually.[/log]

Är det något viktigt, eller?

E tillbaka. Har varit borta för ja fick ep-anfall. Kollar imorgon på det ni skickat.

Tack supermycket för all hjälp jag får från dig Cecilia!

Såg även ditt svar Laston. Kolla imorgon.

Godnatt...

Windows Defender

Application failed to initialize: 0x8000106ba. A problem caused Windows Defender Service to stop.

Det betyder att av någon anledning så fungerar inte programmet Windows Defender på datorn. Om du har XP så kan du pröva med en av- och nyinstallation av det eller ersätta det med något annat antispionprogram. I Vista så ingår ju Defender så där vet jag inte om man kan avinstallera det men ett annat antispionprogram kan du ju alltid installera.

Jag har några förslag på antispionprogram på min webbsida

http://ceblstockholm.googlepages.com/home

Hej! Även detta med Windows Defender kan bero på att du har haft Comodo inställt på Proactive Security och blockat nåt som inte ska blockas! Kan man inte med CIS ordentligt så rekommenderar jag att man har Configuration på "Internet Security" och Defense+ på "Clean Pc Mode" för då kommer inte så många frågor och risken att man blockar bort sig mindre!Sen när man lärt sig kan man ju höja säkerheten o vet då vad som ska godkännas o inte! Mvh Laston

Ursäkta Laston. Jag är inne på Comodo firewall pro men där hittar jag ingenting om det som du skrivitt. Är jag helt ute och cyklar?

Cecilia, som det är nu så har jag AVD som virusprogram. Skall jag välja annat sådant?

Strul igen. Kom meddelande att jag skulle uppdatera. Gjorde det o då kom detta meddelande:

[log]Fek - installationsprogram för Java

Installationsprogramet kan inte fortsätta med de aktuella inställningarna för Internetanslutning. Se följande webbplats för vidare information.

http://java.com/se/download/help[/log]

Fråga om detta. Du skren

Det betyder att av någon anledning så fungerar inte programmet Windows Defender på datorn. Om du har XP så kan du pröva med en av- och nyinstallation av det

Var finns Windows Defender någonstans? Skall man ta bort det?

Ni kanske undrar varför det är dessa problen. Var KAOS i datorn och fick hjälp av en jag inte känner. Han installerade bra program och även dessa. Tyvärr e han bortrest så kan inte få hjälp av han. Känner ingen som e så bra på datorer så därför e det jättebra att sådana som ni finns!

Glömde berätta. Givetvis har jag varit inner på din hemsida! Den verkar vara suverän! Det bästa hade kanske varit att tar bort det jag har och lägga in sådant som du rekomenderar.

Hej! Nej det kanske är jag som är ute o cyklar för jag hade fått för mig att du har hela säkerhets paketet från Comodo! Men om jag förstår dig rätt nu så har du bara Comodo brandvägg med safe surf o sen använder du AVG antivirus program ? Är detta rätt uppfattat? Mvh laston

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...