Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera VirtualBox


Karl-Oskar

Rekommendera Poster

Har testat Windows 7 lite genom en installation på en viruell disk. Nu vill jag avinstallera VirtuellBox och Windows 7, dvs allt som har med både programmvaran VB och allt som har med Windows 7 att göra. Behöver jag tänka på något speciellt för att allt verkligen ska försvinna. Jag tänker i någon form "avmounta"-banor, dvs att jag behöver göra något i VB innan jag avinstallerar. Eller följer hela Windows 7 med när jag avinstallerar VB?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du avinstallerar själva Virtual Box, genom "Lägg till och ta bort program" i kontrollpanelen, då försvinner alltihopa, har själv kört VB och avinstallerade för jag fick lite problem, och jag har inte hittat några rester någonstans.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var vad jag trodde. Allt hårddiskutrymme är i nuläget värt mycket för mig så jag vill vara säker på att inget onödigt ligger och skräpar.

Tack! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns andra motsvarande program som lämnar kvar vissa mappar vid avinstallation, men VB verkar som sagt inte göra det.

 

Tack för poängen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte redan har avinstallerat så kolla i inställningarna i Virtualbox i vilken mapp som den virtuella maskinen och dess snapshots etc ligger så kan du ju lätt efteråt se att de mapparna är borta eller tomma.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallerade och gick sedan på "kvarlämnatjakt". I user/.virtualbox/harddisks hittade jag en .vdi-fil på 5,6 gb, dvs Windows 7. Plockade bort den manuellt utan problem.

Där ser man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I user/.virtualbox/harddisks hittade jag en .vdi-fil på 5,6 gb, dvs Windows 7. Plockade bort den manuellt utan problem.

Där ser man...

Jag kör XP, och har inte hittat någon sådan fil kvarlämnad, så det kanske ändå är skillnad mellan systemen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...