Just nu i M3-nätverket
Jump to content

RtlGina2.dll + omformatera

Nivus

Recommended Posts

Hejsan! Har under drygt 2 år haft problem med min andra dator att datorn är utsatt för risk. Sökte nyligen på filens namn, rtlgina2.dll och fann att detta är något som har med installation av trådlöst bredband att göra, vilket stämmer med när det uppstod.

Nu går det inte att logga in. Då datorn startats kommer en ruta som säger att inloggnings.... inte kan laddas och att jag ska kontakta min systemadministratör.

Hittade att det finns en grej man kan ladda ner och installera som fixar detta men nu kommer jag inte ens in på datorn, vad göra? Bränna filen till skiva och öppna utan att logga in?

Har även ett annat "problem"

Jag har tre rättså gamla bärbara datorer som är exakt likadana. De går inte att använda pga att de är för slöa. Hur formaterar jag om dem så att allt skit försvinner? Kan jag sedan installera typ linux? Inte särskilt viktigt med prestanda bara det funkar.

Hoppas någon orkar läsa, tack

Då datorn startats kommer en ruta som säger att inloggnings.... inte kan laddas och att jag ska kontakta min systemadministratör.
Vad står ... för?

Hittade att det finns en grej man kan ladda ner och installera som fixar detta men nu kommer jag inte ens in på datorn, vad göra?
Var hittade du det? För vad som går att göra beror ju förstås på vad det är för något som ska göras.

Jag har tre rättså gamla bärbara datorer som är exakt likadana. De går inte att använda pga att de är för slöa. Hur formaterar jag om dem så att allt skit försvinner? Kan jag sedan installera typ linux? Inte särskilt viktigt med prestanda bara det funkar.
Formaterar gör du under installationen av Linux, det behöver du inte göra innan. Pröva först med en Linux Live-CD med den Linux-distribution du är intresserad av så att den distributionen förstår sig på den hårdvara som finns i den bärbara datorn och kan använda sig av sådant som nätverksanslutning och annat.

Hej!

Har du provat att starta datorn i felsäkert läge via tryck på "F8" vid uppstarten.

och prova att kolla vad som anges i loggboken!!

Ett av de absolut bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

eventvwr.msc & Tryck enter

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!

Kolla även i enhetshanteraren efter dito!

/Thomas

Få ut maximalt av datorns prestanda samt slipp ideliga rensningar, ominstallationer & problem! Se http://www.WinGuider.se för gratis installationsanvisningar. Endast för XP Pro

[inlägget ändrat 2009-01-16 16:18:36 av /Thomas]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...