Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Växlar till "liten text"/"stor text"


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Har ett problem som uppstått dom senaste dagarna. När jag går in på Aftonbladet kan det vara "normalt, när jag sedan går in på samma sida igen så är texten/rubrikerna jättesmå? Händer bara på Aftonbladet. Har ringt dem och dom säger att d+det inte är ngt. fel hos dom. Är det virus jag har? Vad kan vara fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, använder själv FF, men har ett liknande problem. Jag kollar igenom diverse nyhetssidor flera ggr/dag och det funkar alltid med de flesta nyhetssidor, dvs dom öppnar i samma "storlek" som jag stängde dom i, oavsett om jag har startat om FF, datorn eller inte, men icke med Expressens startsida!

( Du hade ju samma problem med Aftonbladet ?) Jag har skrivit ett flertal ggr till deras support (Expr) men får endast beskedet att sidan är skriven på ett sätt som "inte går att ändra".

Så varje gång jag skall öppna deras sidor får jag trycka "ctrl+fn+plus/minus" knappen, eller "ctrl" och skrolla för att få texten i rätt storlek. Har testat vissa ändringar i FF-konfigurationen med det påverkade alla andra sidor oxå förstås.

Rätt irriterande men inget världsproblem.

Hoppas någon annan på eforum vet...

Hälsn/INIS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Vad intressant, för då är vi 2! Finns det ngn. annan här på forumet som vet hur man blir "av" med detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Använder du möjligtvis AdBlockPlus eller Noscript?

Jag tror nämligen att jag lyckades med Expressens sidor som inte ville öppna sig som jag ville.

Jag hade blockerat en bild till höger om texten mha ABP men inte dess ram. (Vilken var osynlig förstås) Det var en reklambild som alltid öppnar sig på Exressens startsida som jag hade blockat för länge sedan med AdBlockPlus men missat att blockera ramen och detta gjorde att "bilden" tog plats och sidan "zoomades" ned. När jag blockade motsvarande ram (som jag fann av en ren slump då jag förde markören över del delen av sidan) mha. ABP så försvann fenomenet och nu öppnar sig sidan helt OK. /INIS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Hej,

Jag är en av dom största amatörerna..Kan du vägleda mig exakt i hur man gör är så okunnig... Stort tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...