Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte spela upp DVD automatiskt


premonitioner

Rekommendera Poster

premonitioner

Hejsan.

 

Har ett litet problem jag inte får ordning på!

 

Då jag sätter i en dvd (eller även annan skiva/enhet) har det ju förut dykt upp en ruta med frågan om vilken åtgärd man vill köra.

Detta har helt försvunnit och jag får inte dvd-skivor att spela upp i det program jag vill.

 

När jag sätter i en skiva dyker den upp som den ska på enheten och när jag då högerklickar på den finns endast alternativet "play" överst (samt en del annat) men alternativet "öppna med" existerar inte.

 

Förut när jag då valde "play" öppnades alltid filmen i real-player men jag ville öppna i Media Player Classic, försökte då att få real-player att inte öppna dvd men det funka inte så jag avinstallerade real-player (då jag inte har nån större användning av det).

Nu vill datorn då istället öppna i "vanliga" Media Player och det vill jag ju inte heller så jag bockade ur "dvd" i alternativen på Media Player och då går det inte öppna dvd-filmer alls då det inte finns något program associerat till det formatet!??!

 

Jag vill egentligen helt enkelt att när jag sätter in en dvd så startar filmen automatiskt i Media Player Classic!!

 

Är detta möjligt??

 

Mvh, Kenta E.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Ladda hem det lilla programmet/fil "AutoFix.exe" från microsoft som

kan fixar problemet åt dej, klicka på exe filen och följ inrtuktionen, har hjälp mej några gånger..

 

http://www.microsoft.com/Downloads/details.aspx?familyid=C680A7B6-E8FA-45C4-A171-1B389CFACDAD&displaylang=en

 

när du har fixat problem ett, öppna du MPClassic och väljer nonstans under inställningar att MPC skall vara standart spelare för filerna som du vill spela up....

 

[inlägget ändrat 2009-01-14 16:26:36 av vohubbe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...