Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Lyckats paja inloggningen

Grains

Recommended Posts

Hej. Ser ut som jag gjort bort mig. Ändrade just från ett Domän namn till ett Arbetsgrupps namn på datorn(Win XP Pro). Gjorde sedan en omstart för att få inställningarna att gälla. Men när jag försöker logga in nu får jag upp medellandet:

Du loggades inte in. Kontrollera att användarnamnet och domänen är korrekt och skriv sedan ditt lösenord igen.....

Ett litet problem är bara att jag varken ser eller kan välja någon domän.

Någon som vet vad som gått galet? Kan jag lösa detta på något sätt?

//Templar

Hej,

När du tagit ur datorn från domänen måste du logga in med ett konto som finns lokalt på PCn, t ex Administrator (eller Administratör om svenskt OS).

Om det inte funkar kan domäninformationen felaktigt ligga kvar som "logon source" i registret. Prova då att inkludera datornamnet i användarnamnet, t ex:

Username: MYPC\Administrator

Password: ************

Hoppas det hjälper.

/MrJb

Tusen tack för svar. Tror jag förstår problemet då. Tyvärr vet jag inte vad Administratörs lösenordet är. Har heller inte koll på vad datornamnet är.

Fler tips?

Om jag lyckas ta reda på vilken den tidigare domänen var så kanske jag kan logga in genom:

Username: OldDomain/Username

Pas: *******

Och sedan skapa ett konto på den lokala datorn?

//Templar

Tyvärr måste du ha tillgång till ett lokalt konto för att komma in på burken. Inloggning mot olddomain kommer inte att funka eftersom datorn inte är betrodd där längre (99% säker på detta, men testa i alla fall).

Prova med "dåliga standardlösen" för lokal Administrator som:

<blankt>

password

Password

administrator

Annars får du försöka cracka fram lösenordet, har tyvärr inget bra tips på verktyg för det.

Men det enklaste/snabbaste är nog att tanka hem Ultimate Boot-CD for Windows ISO-fil från http://www.ubcd4win.com/ och skapa en CD.

Anslut en extern USB-disk till datorn, boota från CDn och kopiera över data du villl behålla till USB-disken.

Installera om XP och program.

/MrJb

Lyckades cracka fram lösenordet. Behövde bara söka på "Crack windows password". Var långt ifrån standard lösenord(för Administratör). Tusen tack! :thumbsup:

[inlägget ändrat 2009-01-20 23:40:08 av Templar]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...