Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

utan körkort


ingela48

Rekommendera Poster

...du försöker fuska och anmäler att det var du som körde...

 

Annars beror det säkerligen lite på vilket bolag du har. Kan vara alltifrån en nedsatt ersättning till att försökringen inte gäller alls.

 

Vad har du för val? Är det redan inrapporterat att det var din kille som körde är det bara att bita i det sura äpplet och erkänna mot försäkringsbolaget och se vad de har att säga. Om inte kanske chansen finns att du kan ta på dig skulden.

 

Men notera att om du ljuger är det försäkringsfusk och det ser inte försäkringsbolag med blida ögon på.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lögnen är betydligt värre: Ljuger man om sådant som Monshi kanske föreslår, är detta straffbart enligt svensk lag.

 

Jag undrar lite om det där "utan körkort"...

 

Jag har själv "kört utan körkort", för att mitt körkort låg i den andra jackan jag inte hade på mig. Är det detta som menas? (Böter 1000 spänn om man åker fast "utan körkortet med sig", om man inte kan "prata bort det"..

 

Eller menas det "Person utan giltigt körkort", dvs. en som totalt saknar körkort? -"olovlig körning"..

 

Frågan är svår att besvara, om man inte vet alla fakta.

 

 

Tillägg: "bra länk":

http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelse6.htm

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-13 20:25:08 av virtuosen2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

virtuosen2 !

 

Stoppar Polisen dig kan du dom ju söka på dig. Då lär dom se att du faktiskt har körkort. Att du sedan får pröjsa böter för att du glömt det i din andra jacka hemma är en annan sida av myntet.

 

Har man inget körkort alls lär det komma upp att personen helt saknar körkort.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst, Stefan.

Men det framgick inte av frågan.

"Utan körkort" kan ju betyda olika saker.

 

Edit: Jag har aldrig blivit stoppad "utan körkort" ÖHT, och när jag glömt kortet i "en annan jacka", har det också gått bra. (Aldrig stoppad som sagt..)

 

Kul grej:

Haft körkort i 22 år. Fått visa det en gång. EN gång!

(Nykterhetskoll utanför mataffären 2007)

 

:)

[inlägget ändrat 2009-01-13 20:48:49 av virtuosen2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...