Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE7 Install Error Code 0x3F5


Sabelström

Rekommendera Poster

[log]0.297: ================================================================================

0.297: 2009/01/19 19:30:03.375 (local)

0.297: d:\19492184b340730faf4d\update\update.exe (version 6.2.29.0)

0.329: Failed To Enable SE_SHUTDOWN_PRIVILEGE

0.329: Hotfix started with following command line: /quiet /norestart /er /log:C:\WINDOWS

0.329: IECUSTOM: Scanning for proper registry permissions...

0.610: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}

0.610: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}\ProxyStubClsid

0.610: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}

0.610: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}\ProxyStubClsid32

0.610: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}

0.610: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}\TypeLib

0.610: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}

0.610: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}\TypeLib

0.610: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}

0.797: IECUSTOM: Scanning for proper registry permissions...

0.969: IECUSTOM: Scanning for proper registry permissions...

1.157: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}

1.188: IECUSTOM: Backing up registry permissions...

1.204: IECUSTOM: Finished backing up registry permissions...

1.204: IECUSTOM: Setting new registry permissions...

1.204: IECUSTOM: Unable to clear DACLs HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}

1.204: IECUSTOM: Finished setting new registry permissions...

1.204: IECUSTOM: An error occured verifying registry permissions. ERROR: 0x80070534

1.204: DoInstallation: CustomizeCall Failed: 0x3f5

1.204: IECUSTOM: Restoring registry permissions...

1.204: IECUSTOM: Finished restoring registry permissions...

1.204: Registernyckeln för konfigurationen kan inte skrivas.

1.204: Installationen av Internet Explorer 7 slutfördes inte.

1.204: Update.exe extended error code = 0x3f5[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ju ut som sådant som borde ordnas med den där Microsoft-sidan som Magnus tipsade om.

 

I vilken mapp finns re.exe, för jag ser inte till den i OTViewIt-loggen?

Hur stor är det, när är den skapad och ändrat, någon annan intressant info i dess egenskaper?

Eftersom det har gått ett par dagar sedan sist så kan du ju kolla re.exe igen på virustotal-sidan.

 

Tar alltid en kopia på mappen mina dokument o skrivbord och filer till outlook express o favoriter, dessa klistrar jag sedan in i igen efter ominstallation.
Det börjar kanske bli läge för en ny installation utan skadliga filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmm, kanske det. Men om jag nu skulle ta kopia på mina dokument skulle inget virus ligga kvar? men det lustiga är ju att det gamla ligger på d: o den har aldrig klagat på en virus som ligger på d:

 

Re.exe är till registry easy.

 

Ok ska pröva med det han skrev.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yapp, det är det, läste i någon tidning eller om det var på nätet en svensk jämnförelse vilket sådant program som var bäst.

 

Ska jag ta bort det? Är det verkligen så illa som det låter på den sidan?

 

Körde metod D: igen, denna gång inga fel medelanden, men gick gock inte installera ie7.

 

Här är en länk om programmet:

www.datorassist.se

 

Men nu när jag försöker kolla upp det på svenska sidor så hittar jag inget om det, kanske bara är en stor bluff...

 

Ändrat länken så den inte är klickbar

Cecilia - Moderator för Virus, skadliga program & botemedel

 

[inlägget ändrat 2009-01-22 22:22:12 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte behålla Registry Easy i alla fall.

Datorassist skulle jag inte lita på heller, samtliga länkar på den sidan är sådana länkar som den som står bakom datorassist tjänar pengar på, t ex

superanto1.regeasy.hop.clickbank.net/?tid=SE_REGE

det sista ledet där pekar ut vem som ska ha pengar för att ha gjort reklam för Registry Easy. Samtliga program på den sidan har negativa omdömen på MyWot.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, Nu är det borttaget, ska bara se om det finns några rester kvar av det.

 

Men IE7 går fortfarande inte installera, kör igenom virus scans i dag o ser om något hittas.

 

Finns det några seriösa program som är som registry easy?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CCleaner är ett bra registerstädningsprogram, det är gjort för att vara väldigt försiktigt med vad det tar bort så att risken för att Windows blir instabilt efteråt är liten samt gör alltid säkerhetskopior på alla registerförändringar så det går att backa tillbaks.

 

ComboFix kan rätta till en del registerbehörigheter liksom SDFix, men de ändrar samtidigt annat i registret som skadliga program kan ha ändrat så även andra inställningar kan bli annorlunda mot vad du är van, t ex så blir Internet Explorer standardwebbläsare. Vill du köra något av dem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske man skulle göra bara för att se om registry easy gjort något det inte borde. Mig spelar ingen roll vilken som är standard läsare om det går att installera senaste IE.

 

Har nu upptäckt att jag kan installera silverlight och något till office oxå, men de installationerna blir oxå misslyckade.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lätt för mig att veta det heller. Men om något av programmen du har problem med finns i listan så är det väl bra att börja med dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte göra lite uppdateringar men detta kommer fram i slutet:

 

[log]

Misslyckade uppdateringar

Anvisningar om hur du installerar en uppdatering finns under respektive problembeskrivning.

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Problem: Du har inte accepterat licensavtalet

Lösning: Sök efter uppdateringar igen och vänta medan du installerar uppdateringarna. För att du ska kunna installera en uppdatering med licensavtal måste du acceptera avtalet.

 

Microsoft Silverlight

Microsoft Silverlight (KB957938)

 

Problem: Det finns inte tillräckligt med ledigt diskutrymme

Lösning: Frigör diskutrymme genom att köra verktyget Diskrensning eller avinstallera program som du inte använder. Anvisningar finns i Hjälp och support på datorn.

 

Problem: Automatiska uppdateringar installerar just nu uppdateringar

Lösning: Vänta tills funktionen Automatiska uppdateringar är klar och kontrollera därefter uppdateringshistoriken. Om installationen av uppdateringen har misslyckats, kan du prova att installera den från webbplatsen.

Obs! Du kan se uppdateringsförloppet genom att klicka på uppdateringsikonen i systemfältet.

 

Problem: En beskrivning finns i uppdateringshistoriken.

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Microsoft Windows XP

Windows Internet Explorer 7 för Windows XP

 

Felkod: 0x3F5

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Microsoft .NET Framework 3.0: Språkpaket för x86 (KB928416)

 

Felkod: 0x13EC

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Microsoft Office 2003

Uppdatering av skräppostfilter för Microsoft Office Outlook 2003 (KB959140)

 

Felkod: 0x80070643

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

32gb ledigt på c, så det är inte problemet eller att Automatiska uppdateringar installerar just nu uppdateringar.

[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem: Du har inte accepterat licensavtalet

Lösning: Sök efter uppdateringar igen och vänta medan du installerar uppdateringarna. För att du ska kunna installera en uppdatering med licensavtal måste du acceptera avtalet.

Har du besökt Windows Update för att installera eller är det bara automatiska uppdateringar du försöker med?

Jag letade fram en del andra tips i en annan tråd för ett par veckor sedan, se om tipsen hjälper dig:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1018169

 

Här är ett enkelt tips om det fungerar:

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=14401.msg99127

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...