Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett bra och gratis antivirus


Parisa

Rekommendera Poster

Hej

Jag skulle bli mycket tacksam om någon ville tipsa mig om ett gratis antivirus program. Jag ska hjälpa mina svärföräldrar med att installera ett sådant. De har Windows vista och använder sin dator mycket litet. Jag har läst en del inlägg, men de flesta gäller folk som har fått virus på sin dator och det är inte fallet med mina svärföräldrar. Om man söker på nätet hittar man också en del, men det skulle kännas bra om någon som är duktigt i området gav mig tips.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avast, Antivir och AVG är tre bra gratis antivirusprogram. Antivir och kanske AVG visar då och då popups om att man bör uppgradera till betalversionen för att få bättre skydd och det kan vara störande.

 

Sedan tycker jag att man ska komplettera med andra program för att hindra att skadliga filer kommer in och inte bara kan hittas när de väl finns i datorn.

http://ceblstockholm.googlepages.com/home

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antivir och kanske AVG visar då och då popups

 

Om AVG gör det så är det väldigt sällan, minst 6 månader mellan gångerna.

 

Jag gillar AVG då gränssnittet är tilltalande.

Det är AVG jag ser till att mina (mindre datorvana) bekanta och även mina svärföräldrar har.

 

Ingen har klagat hittils.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack sååå mycket för tipsen. Jag har flera gånger ställt frågor i forumet och jag blir varje gång så glad att folk lägger ner tid att hjälpa andra och besvara "enkla" frågor.

Kommer att kolla AVG.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...