Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 Beta


tacksam

Rekommendera Poster

Ni som har installerat Windows 7, får ni med, en partition som är på 200MB? den lägger sig innan C-partitionen? Vad skall den vara bra för, någon som vet?

/tacksam

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, känner inte igen detta, nu har jag bara installerat virtuellt, blir inte riktigt som på en vanlig installation.

Hur andra som hunnit lägga in/testa denna beta, har eller inte har märkt något, vet jag inte?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en speciell partition för bootning. Den är till för att windows ska kunna boota snabbare, plus hantera kryptering på din huvudpartition om du väljer att aktivera sånna funktioner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att välja att ha den partitionen på nån annan plats, till exempel annan hårdisk eller flashminne? (om inte vid instalationen så i ett senare fall) *nyfiken*

 

Funkar den som Vistas boota-Från-Flash finess? (SuperBoot, eller vad den heter)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tolkade informationen jag hittade korrekt. Så används partitionen just för snabbare boot, ungefär som usb-boot grunkan på vista, som jag ännu inte provat.

 

Samt så ligger det eventuellt verktyg för att hjälpa till med systemåterställning och liknande i partitionen. Så det tyder ju på att det borde gå att flytta på den. Men jag har ingen aning om hur. Plus att det vore kanske en idé att vänta med sånt tills operativet kommit ur beta fasen. För säkerhetsskull liksom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...