Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bilden blir för "kort" i Photoshop och på hemsidan.... Löser du detta?

AnnaK

Recommended Posts

Jag sliter mitt hår! Ska göra en grej till en hemsida men bilden jag lägger upp blir för kort. Jag ska försöka förklara...

Jag har ett foto som jag öppnar i Photoshop CS2, lägger till en logotype på fotot och gör lite effekter. Sparar till web, maximum quality. Infogar denna jpg bild i hemsidesprogrammet (one.com) och den är inte så bred som jag önskar. Jag har en annan bild som förebild / mall som jag sparat ner från en hemsida och öppnat i Photoshop. Om jag kollar image size på den så är måtten: 780x200pxl resp 27,52x7,06cm resp 72 i upplösning. Den bild jag jobbar med har måtten: 780x205 resp 27,52x7,23 resp 72 upplösning. När jag ska ladda upp bilden går det inte att välja i orginal utan endast i stort format (finns liten, medium, stort och orginal). Vad sjutton beror det på och vad kan jag göra för att göra bilden större? När jag drar den större på hemsidan blir upplösningen ful så det går inte.

Tusen tack på förhand!

Tack för ditt svar! Nä det var en mall jag använde. Jag kom dock på lösningen i dag (man SKA sova på saken). Filen var helt enkelt för stor och därför gjordes den om till stor istälet för orginal. Paaaah! As simple as that.....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...