Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DMZ på Thomson TG787?


abbedabbe

Rekommendera Poster

Hallå

 

Jag har bekymmer med min anslutning och tänkte prova att ställa in dmz på den enheten som har bekymmer, en ps3. Jag har telias gateway Thomson TG787. Jag vill kunna lägga in dmz på just den enheten som har bekymmer, men jag är osäker på hur man gör det i denna router. Alla andra routrar som jag har haft är det jättesmidigt att göra det på, bara att klicka i dmz på den enheten man vill aktivera det på.

 

Jag tror att jag har funnit var man ställer in det men jag har ingen susning om hur man gör inställningarna. Om jag gör en ny regel under brandväggen kan man göra olika inställningar. Under vissa drop-down-menyer där kan man se dmz, men som sagt var, jag har tyvärr ingen susning om hur jag ska ställa in det så att det bara blir dmz på min ps3 och inte öppnar upp hela mitt nätverk. Är detta på rätt ställe där man gör dessa inställningar? Min ps3 har fast ip-adress.

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Jag sitter själv med samma otyg och har nu slagit av precis ALLT på Gatewayen som ska kunna störa min trafik utan att få en enda port att öppnas utåt mot nätet! Fick hem detta otyg då jag beställde Internet från Phelia men i samma veva sa vi upp det och Telia har ännu inte skickat ut någon returlapp trots påpekningar mot dem!

 

Men fram tills dess att jag kastar iväg Gatewayen så skulle jag vilja få den att fungera, men icke sa nicke! Den är mer låst än en nunnas underkläder och jag börjar tappa tålamodet helt, finns inte en firmware att ladda hem, alla avancerade inställningar är låst utav Telia sen start och att kalla den här lösningen för SMART är nog ett utav det störa skämten Telia har kläckt ur sig...

 

Så någon som har nå lösningar på detta?

 

//Popov

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...