Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Läsa Open office's .ods-filer


T_rag

Rekommendera Poster

På min gamla dator som nu har krachat så hade jag Open Office installerat. Det var ett gratis och bra alternativ till MS Office. På min nya dator har jag dock krupit till korset och installerat MS Office. Nu har jag insett att jag har sparat en del av de kalkyler jag gjorde i gamla datorn i open office-format. Dessa filer har ändelsen .ods. Är det någon som känner till något enkelt läsprogram så att jag slipper installera hela open office bara för att få ut datan ur dessa filer?

 

Tomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker du på nätet, http://www.google.se/search?q=ods+to+xls , så får man en del träffar. dels på program som säger sig kunna göra det eller webbtjänster dit du kan ladda upp filer och få tillbaka dem i önskat format.

 

men misstänksam som jag er vågar jag inte rekommendera någon utan då får själv läsa dig till om det är något program/tjänst som du tror på.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det då och då händer att MS Office vägrar att läsa sina egna filer medan de går bra att öppna i OpenOffice så är det ju inte helt fel att ha OpenOffice installerat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat sätt kan väl vara att ändå installera OO även i din nuvarande och på så sätt rädda dina .ods filer, sedan spara om dom i rätt filformat

Sedan avgöra vilket office du vill köra?

 

Edit: Såg inte att Cecilia redan skrivit samma lösning

[inlägget ändrat 2009-01-11 00:47:28 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...