Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

upp & ner bildskärm


Klabbarparn

Rekommendera Poster

Hej

Jag har Win XP

plötsligt lade sig bildskärmen upp och ner. Jag hade av misstag slagit nån tangentkombination som orsakade detta.

Hur får jag skärmen tillbaka i rätt läge? Tack för ett förslag

/Klabbarparn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får jag skärmen tillbaka i rätt läge?

Häng den upp och ner med skärmfoten uppe i taket. :D

 

Hihi, nej dessa inställningar finns i grafikkortets kontrollpanel; Catalyst Control Center samt Control Panel för ATI respektive Nvidia. För att komma till dem ska det bara vara att högerklicka skrivbordet och välja i menyn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte låta bli..

Kom ut till en av våra kunder. De hade ställt skärmen, en 19" LCD upp och ner.

För att lösa problemet.

Lyckades hitta inställningarna för att få den rätt

och jag tror det var möjligt stänga av möjligheten snurra bilden på skärmen med tangentkommandon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hihi - bus från en tid då jag bodde i barack. Likaså en del andra, i egna baracker. På tiden med bull-TV enbart. I dessa är det möjligt att skruva lås elektronröret. Och vända på det.

 

Tvn står rätt, men bilden är uppochner. okej, lätt ordnat, bara ställa TVn uppochned.

 

Nej, jag gjorde det aldrig. Men andra. Tjejbaracken drabbades flest gånger. Vaktmästaren var icke så road.

 

Fast ärligt, idag är jag så klok att jag aldrig skulle öppna en CRT-TV och det är inget jag rekommenderar någon att göra. Det finns en del häftiga kondensatorer i TV-apparater som kan ladda ur sig om man petar på fel ställe. Icke hälsosamt, finns en orsak till de varninsglappar som sitter på TV-apparater.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet så mycket som att på Dells maskiner kan man trycka CTRL +ALT samt någon av piltangenterna för att ställa skärmen 90grader höger eller vänster eller uppochner. CTRL+ALT samt pil upp återställer skärmen till normalläge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej & tack för ett avancerat förslag.

Problemet kunde lösas med ALT + CTRL + Pil upp. Det finns 2 ALT versionr på tangentbordet så jag fick pröva mig fram, men det funkade.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo Du har helt rätt

fick rådet ALT + CTRL + Pil UPP och allt blev plötsligt helt normalt

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup:Hej och stort Tack! Det finns 2 ALT men provar man bägge så kommer en att funka.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...