Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Strul med HDMI!


Hackezacke

Rekommendera Poster

Har en fråga angående anslutning med HDMI-kabel till PS3. Jo mitt problem är följande: Får varken bild eller ljud när jag ansluter HDMI-kabeln. Scarten funkar men inte HDMI. När jag ställer in TV:n på EXT5(HDMI) hittar tv:n en signal men det kommer ingen bild eller ljud, står bara 575p i rutan.

 

Har testat följande:

 

Reseta konsolen, genom att hålla inne power knappen några sekunder.

Ändra inställningarna i ps3 till HDMI med hjälp av scart.

Testat att koppla en HD-DVD spelare till tv:n med samma HDMI-kabel som till ps3:n å det funkar.

Har även kört dvi till hdmi från datorn till tv:n och då har jag upplösning 1080i.

Har oxå testat mitt PS3 på en annan HDMI TV och då funkar det.

 

TV:n jag har är en LC-3GA6E

http://www.ciao.se/Sharp_LC_37GA6E__97947

 

Har testat allt tänkbart!

Är väldigt tacksam för ett svar.

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-09 20:06:17 av Hackezacke]

[inlägget ändrat 2009-01-09 20:10:38 av Hackezacke]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

har du testat att köra i 1080i eller har du bara testat 1080p? din tv modell verkar inte stödja 1080p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nått liknande problem med mitt ps3, har inte samma tv som du dock...

 

Det tog ca 2 timmar innan jag fattade att det va en annan hdmi kanal (hade 3 alternativ)

 

Brukar faktiskt va så, man letar och letar sen är det så simpelt, har ingen aning om hur mycket du har testat eller liknande, men du kan väl kolla.

 

Jag kommer ihåg att det va nått konstigt med tv:n också, hade 2 olika uttag bakom som såg likadan ut men 1 av dom funkade bara. Just nu har jag kopplat ps3 till hemmabio sen från hemmabio till tvn, funkar nu iaf. Du sa ju att du hade en hd-dvd, du kan väl prova att skicka in kablen där sen vidare till tvn och kolla om du får fram nått, annars måste det väl va tvn som är knäpp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...