Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spara en mapp från Outlook


tobson

Rekommendera Poster

Jag kör med outlook 2003 har en liten fundering på att spara mappar.

 

Jag har ett Arkiv där jag gjort flera mappar som jag sedan dragit in mina mail till(sortering). Nu är det så att jag vill spara alla dessa mappar på datorn.

Vet att man kan exportera osv, men det jag vill göra(hoppas kunna göra) är i princip att högerklicka på mappen och sedan kopiera denna och klistra in den någonstans i datorn.

Så att jag senare kan gå in i mappen och kolla de gamla mailen.

 

Hoppas ni förstår mitt problem och vet en lösning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du arkiverar dina .pst-mappar automatiskt hamnar de underst i filträdet i Arkiv-mappar. Du kan ta backup på dessa till ett annat medium, men du måste ha Outlook för att öppna dessa. Om du öppnar dessa archive.pst i en annan dator måste du också först importera dem.

 

För att hitta dem, ställ in visning av dolda filer och mappar:

 

XP: Utforskaren > Verktyg > Mappalternativ... > Visning > Visa dolda filer och mappar > OK

 

pst-filerna hittar du här:

C:\Documents and Settings\<konto>\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejjen är den att jag vill inte behöva öppna dem med outlook, utan att har jag skapat en mapp som ex heter "september" där jag har alla mail som hör till den månad vill jag liksom ha ut denna mapp på hårddisken. Så jag utan outlook kan gå in i den mappen och se alla mail.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag undrar om det finns en möjlighet att spara ut min mapp från outlook till hårddisken. Inte skapa en pst.

Man kan ju kopiera ut varje mail för sig, men det skulle ta en evighet.

Därför vill jag helt enkelt bara kopiera ut mappen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, dina mappar finns bara i .pst-filen som bara kan läsas av Outlook. Om du vill konvertera pst-filen till vanliga Windows-mappar med mejlen som textfiler, krävs det program för det. Jag har dessvärre ingen aning om något sådant finns.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia, det funkar att markera de mejl man önskar spara och välja Spara som... under Arkiv. Väljer man .msg-format blir det alltså Outlook-format och kan öppnas av Outlook genom att dubbelklicka på filen (filen är oläslig med t ex Anteckningar). Bifogade filer följer också med. Väljer man t ex .txt-format koverteras den och blir läsbar av en mängd program, bl a Anteckningar. Dock följer inga bifogade filer med. Men HTML-länkar skrivs ut, och kan ctrl+klickas om filen öppnas med Outlook.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...