Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Beta 1


Avicii

Rekommendera Poster

Jag har redan testkört betaversionen ett par veckor! Liknade Vista.

Tar mycket stor plats på hårddisken, funkade inte så bra enl. mig.

Avinstallerade den igen. Kör hellre med Xp säkert ett par år till.

 

Nu har jag i.o.f. sig inte den datakraft som krävs för Windows 7.

Systemkraven kan ni se här

http://www.bloggliv.se/windows-7-systemkrav/

Jag är för dödsstraff. De som begått svåra brott måste få ett passande straff. "Så de lär sig till nästa gång". Så de så!

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-09 14:42:49 av BoEriksson]

[inlägget ändrat 2009-01-09 14:44:51 av BoEriksson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar mycket stor plats på hårddisken

Mer än Vista?

Av vad jag läst så är Windows 7 snabbare i allt jämfört med Vista.

 

Om några timmar får jag se själv...:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag missat tro?

Har inte hittat någon nerladdningslänk ännu, det var ju ett tak på 2,5 miljon nerlddningar, kan det redan vara nerstängt igen?

Har du sett något Maratonmannen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Maratonmannen, sätter igång x86, blev lite brydd, dom skulle ju lägga in nerladdingslänken på den andra sidan enligt uppgift, men tydligen inte.

Men den var rätt stor iso-filen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du inte har kunnat få någon nyckel ännu? Du kan göra en installation utan att ange nyckel. Installationen varar 30 dagar, men den går att förlänga i ytterligare 2 x 30 dagar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får nu bara till svar att servern ligger nere, så risken finns väl att dom har stängt den.

Inget problem för mig nu på morgonen att ladda ner båda två.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter flera försök nu under sena förmiddagen, så gick äntligen x86 igång, får se om den går hela vägen ut också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara x64-versionen som fungerar

Märkligt att du inte kan ladda ner. Jag har hämtat den (x86) två gånger i dag.

Om du gör nya försök, så har jag nu hittat var du hämtar en produktnyckel hos Microsoft. Kopiera och klistra in följande i ett IE adressfält:

https://www.microsoft.com/betaexperience/scripts/gcs.aspx?Product=tn-win7-64-ww&LCID=1033

 

Nyckeln gäller också för x86.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, tycker också det är märkligt, den tvärnitar på 8% varje gång, precis som om den tappar kontakten med servern då?

Hastigheten var olika också, 64:an gick ner på ca 850 Kbit/s, men 86:an orkade bara i dryga 25, men det borde väl vara samma server, men visst kan det ju skilja, men så mycket?

 

Men ska försöka igen lite senare.

Tack för länken :thumbsup:

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-10 17:56:05 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodu, datamaskiner...Funkar bra med sista länken...men, avp sa nänä, skadligt program/fil, bort med den, så nu kör jag nedladdning utan avp, och just nu 22%,så det verkar fungera bättre, troligen hindrade avp´n förut också, men då varnade den ingenting, återkommer med resultat...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, 7:an blev fullt installerad, allt har fungerat bra, förutom att den vägrar ge datorn en ip-adress, oavsett hur jag bär mig åt, så det innebär att det bara är att glömma, synd, hade varit kul att prova på riktigt :thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...