Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En Spotify Inv tack? :)


Jooh4n

Rekommendera Poster

eller gör som en del - teckna ett abb, betala 99 kr för en månad och gå sedan över till ett gratis abb, dvs det man får av en invite.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

de där brukar sluta fungera ganska snart har jag fått för mig. Inte testat eftersom jag inte längre är i behov av en...

 

..fast den verkar faktiskt fungera. Men jag skulle nog se till att byta lösen på kontot ganska snart efter, vem vet vad proxyn snappar upp.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2009-01-18 21:47:44 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noterar en detalj nu när jag har Spotify....

 

Det är en p2p tjänst.

 

Du önskar spela en låt. Denna kollas av mot dels Spotifys server men även mot anslutna klienter som en gång har laddat ned låten ifråga. Och om möjligt laddas då låten från de anslutna klienterna.

 

Givetvis även så för dig. Har du i din cache en låt som någon vill spela så kan denna då hämtas från din cache. Genom teknik lånad/inspirerad av P2P nät som exempelvis BitTorrent.

 

Såg att något program nyttjade min nätverksuppkoppling och där har vi svaret. Om du sitter med ett abonnemang med trafiktaxa, säg en 3G-uppkoppling, kan det bli dyrt.

 

Hittills idag har Spotify puttat ut cirka 66 MB på kanske två timmar. Inte så farligt men än har jag inte så många låtar i min cache, bara cirka 900 MB.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det slutar fungera? menar du att kontot slutar fungera eller att nyskapandet av konton slutar fungera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte så men de brukar spärra de proxy-tjänster de hittar. Inte tänkt att de ska öka sitt medlemsantal så snabbt som en fri registrering kan innebära.

 

Det konto du skapat fungerar nog vidare.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...