Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Skanner enligt moment 22 = bara fel

Igelsta

Recommended Posts

jag har nu haft min skanner Canon 8600F sedan hösten 2007 och i början fungerade den men inte de senaste halvåret och jag har mailat många gånger till Canon Support och talat med dem två gånger senast i över en timme utan att få igång den.

Inget av de program Canon levererade med kan skanna. De startar och låser sig. Canon hävdar att det är fel på Windows men jag kan skanna från testet i Kontrollpanelen i Windows. Det är sjukt att inte kunna få hjälp av ett marknads dominerande företag som Canon.

Vad gör man åt ett sådant fel?

Har du rätt drivers?

Kanske finns uppdaterade för ex. SP3 om du installerat det osv..

Detta program har jag letat fram då det såg lovande ut men jag har själv inte testat det skarpt än:

http://www.download.com/Fax-Machine/3000-2064_4-10060894.html

Edit: version 13.13 verkar vara den senaste och den är från 2007.. men det finns två olika filer beroende på vilket serienummer din skanner har..

[inlägget ändrat 2009-01-08 19:37:57 av Mikael63]

Hej och tack för tips!

Jag har SP3 samt senaste uppdatering av driver från Canon för 8600F så jag kollade med Canon support och de påstår att dessa passar ihop.

Jag misstänker att jag har flera olika, gamla och nya, skanner-drivers från Canon och Windows ssamt från de olika programmen som följde med 8600F t ex SilverFast, Presto PageManager, OminPage, CanoScan Toolbox m fl som skulle kunna kollidera.

Däremot vet jag inte hur jag skall vara säker på att få bort alla gamla och vilka som inte behövs.

De kan ju ligga på olika ställen på HDD, under Program, Windows och Doc & settings m fl ställen.

Jag har ännu inte prövat ditt förslag med Skanner-fax.

Vet du hur?

[inlägget ändrat 2009-01-10 11:39:04 av Igelsta]

[inlägget ändrat 2009-01-10 12:51:41 av Igelsta]

Vet inte om Canon har någon "removal-tool" för sådant.

Jag skulle med Revo Uninstaller plocka bort sådant som man hittar av typ "SilverFast, Presto PageManager, OminPage, CanoScan Toolbox m fl"

Alltså de man vet med sig har blivit installerade i samband med skannerinstallationen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...