Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

åtesrälla datorn i leveransskick


zoom

Rekommendera Poster

Hej

 

När jag ska återsälla min datorn med recovery partition, så gör den inte det utan det står Redigera startalternativ. Filerna är kvar i hårdisken. Detta hände då jag uppgraderade till vista från xp. Samma sak har hänt med min bärbara. Vet någon hur man redigerar det så att den läser från recovery partitionen?

 

Jag hade först xp sedan installerade jag vista. Kan det ha med att jag måste lägga till boot.ini i vista så att den läser av det?

 

tack på förhand

 

[inlägget ändrat 2009-01-08 18:08:14 av zoom]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det ha med att jag måste lägga till boot.ini i vista så att den läser av det?

Boot.ini finns inte i Vista, utan där är det bcd. Kan du logga in i någon av dina datorer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst om bcd men vet varken hur man använder det eller boot.ini. Ja jag kan logga in på båda. Men jag vill göra det på min stationära(HP).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan starta HP:s återställningsprogram varken från Windows eller från menyn du får genom att trycka F8 när datorn startar upp så kan du prova att bränna HP:s återställningsskivor från HP recovery manager och boota datorn med dessa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testa det, då kom det upp ifall jag vilel starta datorn med felsäker läge och andra grejer, inte det du sa. När jag trycker på f10 för att återställa. Då dycker Redigera startalternativ upp. det står

 

Sökväg: \windows\system32\winload.exe

partition 1

hårddisk .....

 

[\NOEXECUTE = OPTIN

]

 

vad kan det betyda. Jag har återställt datorn 1-2 gånger förut innan jag fick uppgraderingen för vista. Sedan börja det komma redigera startalternativ.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...