Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivarproblem Windows server 2003, HP Laserjet 1600


jimmyc

Rekommendera Poster

Tjena,

 

jag har problem med att skriva ut, jag har en server som jag har aktiverat fil- & skrivardelning på och anslutit skrivaren och lagt in drivrutinerna.

Sen när jag ska skriva ut ifrån någon av datorerna (Vista Home ligger på datorerna och det är ett trådlöst nätverk) där jag också lagt till skrivaren och drivrutiner så hänger sig utskrifterna i servern, om jag startar om servern så drar den ut 5-6 dokument ifrån skrivarkön och sen är det samma sak igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Jimmy

Jag har råkat ut för liknande problem med en annan hp-skrivare just från VISTA-klienter. Det löste vi med att börja använda HP Universal Print Driver på alla Vistamaskinerna.

Mvh

mats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

jag provade det med men samma problem kvarstår, alla utskrifter hänger sig tills man startar om servern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu när jag sökt runt lite så verkar det som om HP:s drivrutiner inte funkar så bra med Vista (eller att vista inte funkar så bra om man nu vill det)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rickard Carlsson

Höger klicka under printers and faxes, server properties, drivers, reinstall driver.

 

Fungerar inte detta, prova att ta bort och ersätt med nyare drivrutiner finns inte det ring hp kanske finns det en äldre som fungerar bättre?

 

Om inte detta fungerar prova med att ta en annan mer vanlig drivrutin till 1600, testa med hp laserjet 4.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag provade att koppla skrivaren direkt till en av datorerna med Vista men den funkar ändå inte, provade att dra hem andra drivrutiner ifrån HP men det blir ingen förändring.

 

Jag provade att lägga till skrivaren i en burk med XP och då funkade det som det skulle, även via servern så problemet verkar vara Vista...

har funderingar på att lägga i Ubuntu i dom istället...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...