Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkorts drivrutiner


Zoraki

Rekommendera Poster

Hejsan, jag har ett problem med ett grafikkort, detta grafikkort kan inte använda sina "riktiga drivrutiner", då slocknar skärmen efter starten, jag får nu använda drivrutiner som inte riktigt funkar.

Jag har försökt att avinstallera drivrutinerna och lägga in dom igen men det funkar inte.

Hjälp snälla, datorn har aldrig krånglar förr, den bestämde sig bara för att jävlas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju kolla Start/Högerklicka på Dator/Egenskaper/ Enhetshanteraren, och kolla om någonting som har med skärmen att göra om det finns ett "!".

 

Annars kanske du skulle kunna dela med dig av mer information, till exempel vad det är för grafikkort? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat enhetshanteraren, jag är inte helt handikappad på datorer, men eftersom jag har laddat den senaste drivrutinen så "funkar" grafikkortet på standardnivå, men det klarar inte att starta spel eller någonting annat. Det här hände bara plötsligt, jag satt och gjorde lite saker när datorn helt plötsligt frös, fick starta om den, och efter omstarten blev det så här.

Som sagt, om jag tar drivrutinerna jag hade förr kommer problemet tillbaka men med andra så blir datorn typ som en uråldrig.

Kortet är ett ATI Radeon 9550, datorn är ungefär 3 år gammal, en packard bell imedia (minns ej modell) som aldrig krånglat förr förutom när nätegget pajade.

Behövs mer info?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tack för tipsen, får testa det imorgon, det är liksom inte min dator som har felet, men kan vara kul för resten av familjen att kunna använda den utan problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...