Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konflikt mobilt bredband och trådlöst


stena

Rekommendera Poster

Jag har i hemmet ett Telia bredband via fiber. En router delar detta trådlöst. Allt detta har fungerat bra. Nu har jag skaffat mig mobilt bredband (USB) via Telia för att ha i stugan. Detta fungerar perfekt i stugan. Dock, när jag kommer hem för att köra trådlöst med samma bärbara dator fungerar inte det trådlösa uppkopplingen mot routern. Dock fungerar hemmabredbandet mot andra datorer samt med kabel även till min bärbara. Varför fungerar inte det trådlösa hemma??? Konflikt? Hjälp!! Telias support orkar inte svara....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ute & cyklar nu (jag asså) men har du inte satt TELIA/USB/Mobila som någon standardanslutning?

 

Jag har också Telia mobilt bredband på två bärbara, med Vista och kör normalt med "hemmatrådlösa" utan problem eller handpåläggning.

 

Kan kolla ev. inställningar, dock har jag inte tillgång till själva USB-modemet just nu..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>men har du inte satt TELIA/USB/Mobila som någon standardanslutning?

 

Verkar så, men var ändrar man...??

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet visade sig bestå i att inställningen i Vista hade bytts till statiskt IP från dynamiskt. Det måste bero på en attack från yttre rymden.... minst...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...