Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anti-alias i Firefox?


iHNRK

Rekommendera Poster

Hej!

Jag upptäckte en störande grej när jag skulle jämföra hur min hemsida såg ut i Firefox respektive Internet Explorer. IE ger all text på sidan ett mjukt anti-alias-utseende vilket i sin tur förstås ger hela hemsidan ett stort kosmetiskt lyft, jämfört med FF som visar texten helt utan anti-alias. Min fråga till er är: Finns det någon add-on eller liknande (kanske någon inställning jag missat?) som gör att FF visar texten lika vackert som IE? Bör väl nämna att jag personligen aldrig använder IE utom just till att jämföra hemsidans utseende...

 

Tack på förhand!

 

/H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lyckades jag hitta lösningen på egen hand (kors i taket!). Jag gick in på Egenskaper för Bildskärm > fliken Utseende > knappen Effekter. Väl där kryssade jag för "Använd följande metod för att utjämna kanterna på skärmteckensnitt:" och valde "ClearType" i rullgardinsmenyn. Klart! Allt är mycket snyggare nu och jag vet inte hur jag har klarat mig utan det här tidigare, haha! Hurra för mig, och hoppas att det här kan hjälpa någon annan med liknande besvär...

 

/H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...