Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SCART-växlare


starzander

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en drös olika tv-spelskonsoler hemma, och trots min TVs tre scart-uttag så räcker det inte till. Jag behöver en bra scart-växlare med minst tre uttag. Grejen är att jag redan provat två olika, och båda har haft samma skumma problem. Båda har varit enkla växlare med automatisk koll på vad som är igång. Bilden kommer alltid upp som den ska, sålänge jag inte sätter igång två konsoler samtidigt, vilket inte är nåt problem, men ljudet däremot fungerar endast om bara en av konsolerna har ström. T.ex. så om jag har en PS2, en Xbox360 och en Wii inkopplade så fungerar ljudet till Wii'n bara om jag drar ur strömsladden till 360 och knäpper av strömmen på baksidan av PS2an. Sätter jag tillbaka strömtillförseln igen så försvinner ljudet igen.

 

Jag behöver en SCART-växlare som klarar av detta problemet och som inte kostar mer än 250-300 kr. Finns det någon sådan därute?

 

Sen om nån kan förklara orsaken till problemet så är jag ganska nyfiken på det också...

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju inte detta svar på din fråga men åtm. Wii har ju möjlighet att anslutas via Composit - har du inte andra, lediga, ingångar på tv,n och som du kan nyttja? Ex. just Composit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte vad jag har sett, men det spelar inte så stor roll, för jag har en massa andra konsoler som måste var inkopplade också. Behöver en lösning för hela bunten. =/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...