Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med uppspelning i Desktop Konnekt 6


Rekyl1

Rekommendera Poster

Tjena tjena!

 

Jag köpte en Desktop Konnekt 6 förra veckan och har spenderat minst 40 timmar på att få det att fungera.

 

Jag har OS: Windows Vista 32-bits på en Dell Studio 1737.

 

Beskrivning av problemet:

 

Först kunde jag inte ens få datorn att upptäcka ljudkortet. Även om jag hade installerat CD:en korrekt och pluggat in firewirekabeln. Men tillslut lyckades jag på något sätt klara av att få datorn att uppptäcka ljudkortet, kanske på grund av de många uppdateringarna för drivrutinerna och programvaran som jag laddade ner.

Så nu är jag helt säker på att jag har alla de senaste drivrutinerna både för ljudkortet och för ljudet i datorn, men det funkar fortfarande inte. Det som inte funkar är bl.a. att få ljudet att spelas upp i högtalarna som är kopplade till ljudkortet, varje gång jag försöker detta (när jag valt att använda ljudkortshögtalarna i kontrollpanelen) får jag bara ett felmeddelande att det är något fel på ljudkortet. Jag har testat att stänga av alla andra ljudkällor i enhetshanteraren så att datorn blir så lite förvirrad som möjligt men inget hjälper.

 

Dock verkar det som Cubase klarar av att använda ljudkortet, för det mesta. Där har jag lyckats både spela in från pianot jag kopplat till ljudkortet och även spela upp i högtalarna, men inte heller detta fungerar felfritt, ibland funkar det och ibland inte.

 

Firewire Chipset jag har är: RICOH OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller.

Har hört att Ricoh-chipset brukar innebära rätt mycket problem, är detta något som jag borde åtgärda? köpa ett externt eller något?

 

Tackar så hjärtligt för alla snabba svar!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...