Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur gör man I powerpoint så att ...


windowsman

Rekommendera Poster

Hej

Hur gör man i powerpoint så att när jag kör att bilderna eller texterna automatiskt tidinställt kommer fram? Har Powerpoint 2002

 

Såg en gång vid en powerpoint redovisning att en kvinna gjorde så att hon i förhand räknade ut hur många sek det kommer att ta att berätta om bilden, så medan hon stod och berätta så dök bild och text upp (utan att trycka på knapparna) precis ungefär när hon börjat tala om ämnet. Nästa ämne bild osv.. Grymt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på menyalternativet Bildspel, sedan på Tidsinställningar.

Då startar bildspelet med en liten klocka synlig i hörnet.

Anpassa talet till dina bilder, tryck på ex. mellanslagstangenten för nästa bild och ev. kommentar.

När bildspelet körts klart får du en fråga om du vill spara tidsinställningarna.

Vill du avbryta och kanske börja om så tryck tangent "Escape"

 

Jag är för dödsstraff. De som begått svåra brott måste få ett passande straff. "Så de lär sig till nästa gång". Så de så!

 

[inlägget ändrat 2009-01-07 12:43:51 av BoEriksson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill köra det för bilderna i bildspelet presentationen. När jag gör så ändras det efter en viss sek till nästa bildspel. Men hur gör man det för dom infogade bilderna i presentationen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte säker på hur du menar om det inte fungerar så som BoEriksson beskrivit..

 

Tror att du kanske tänker fel ang själva bildspelet..

 

Antager att du på en "sida" vill visa en bild lite till vänster och därefter, efter en stund vill visa en ny bild till höger?

 

Då måste du ju göra det på två "sidor". en "sida" med den ena bilden. Nästa "sida" med samma bild + den nya bilden. Tidsfördröjningen lägger du mellan "sidorna"

 

 

(vet inte om det heter sida eller blad eller vad i PP. Nyttjar inte PP till bildspel själv)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad händer om jag får plats på en sida två bilder och vill göra en tidsfördröjning mellan bilderna? Hur gör man då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det handlar ju inte så mycket om plats på en sida...

 

Även om sidan rymmer två bilder så lägger du in en bild först och sedan på den andra så finns båda.

 

Tror jag åtm. jag har ju eg. inte jobbat med bildspel men tycker det känns logiskt att göra så..

 

 

Gjort ett enkelt test:

http://www.snabbdela.se/fil.php?id=2181bccd0bc67ef25a262c5012ccf061

 

Spelet börjar med en bild på en legosnubbe, jag pratar i 10 sek då det dyker upp ytterligare en legosnubbe som jag pratar om i 10 sek. då är bildspelet slut.

[inlägget ändrat 2009-01-10 20:31:26 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...