Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Musikspelare (som spelar webradio och MP3 från datorn) med stor display/fjärrkontroll - vad finns det ?


Knetha

Rekommendera Poster

Jag vill ha en Mediasteamer som kan spela upp MP3 filer från datorn och/eller NAS och/eller USB-hårddisk. Bra också om den kan ta in webradio (utan datorn´s hjälp). Gärna både LAN och WLAN. Jag har idag Philips SLA5520 men displayen är så liten att den inte känns smidig p.g.a. den.

 

Jag vill ha en spelare med större display alternativt en med displayen i fjärrkontrollen.

 

Jag känner till:

* TEAC WAP-2200/4500/5000/8500 (priser mellan 1395-4325)

* Logitech Squeezebox Duet (pris 3390)

* Sonos ZP80+ZP100 Bundle (BU130)/Sonos ZP90+ZP120 Bundle (BU150) (priser mellan 9000-9800)

* TerraTec Noxon 2 Audio (vet dock inte hur stor diplayen är, pris 1585)

 

Finns det fler ? Någon som har åsikter om de jag räknade upp (TEAC´s modeller verkar lovande) ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kan lägga till Airport Express + iPod Touch/iPhone till listan. Ipoden funkar som remote och laddar du ned ett program som heter Airfoil så är du inte låst till bara Itunes heller. Finns även NAS med Itunes server och möjlighet att köra webradio.

 

Även Squeezebox och Sonos går att styra med iPod Touch/iPhone om man gillar det alternativet och inte vill lägga pengar på de dyra fjärrkontrollerna. (Squeezebox Duet är dock lite knixig att sätta upp utan fjärrkontrollen men möjligt)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, så en "Airport Express" (fanns både M9470Z/A och MB321Z/A vad nu skillnaden är) kan styras av en iPod Touch... Och en Touch verkar ju gå att hitta beg. från 1000kr (ny 2000kr), plus en 1000-lapp för Airport blir ju ganska OK.

 

Jag har faktiskt ett val som heter "Itunes server" på min Synology NAS så det ska alltså funka för att förse den maskinen med musiken från NAS:en om jag förstår dig rätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så jag fattat det. Har inte skaffat en NAS ännu men är inne på den lösningen. Att styra stereon via iPod och Airtunes funkar i alla fall perfekt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...