Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows XP installation funkar inte, fil går inte att kopiera


linalena

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har just formaterat om datorn och håller på att installera om windows XP. Men nu har plötsligt en ruta kommit upp on att en fil inte kan kopieras. Rutan frågar om jag har rätt CD i. Eftersom jag inte har någon till installations cd och det står nått liknande på cdn som i rutan antar jag att det är den riktiga. När jag bläddrar i cdn så finns filen också där, lätt att hitta. Men den går visst inte att kopiera. Filen heter clbcatq.dl_

Jag har ingen aning om vad jag ska göra.

Tack för snabba svar :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

löjligt nog kan det vara så att skivan är lite smutsig (gud förbjude repig) vilket ger läsfel från skivan.

 

Kolla om den verkar smutsig el liknande. Jag har ibland kommit förbi sånt genom att försiktigt diska skivan med ljummet vatten och lite diskmedel; torka försiktigt med ren handduk.

 

Värt ett försök :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men det fungerade inte :( Jag undrar vad som händer om jag trycker på avbryt eller bara stänger fönstret? En del filer kanske man klarar sig utan, men jag har ingen aning vad den här gör, så...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa att hoppa över den, min gissning är att det kommer att bli samma fel med fler filer men ibland blir installationen ändå "körbar" beroende på hur kritiska filer det är

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...