Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan inte hitta någon version av adobe flash player 9


deumick

Rekommendera Poster

Hej

Vet inte om jag tar upp det här på rätt forum.

Varje gång då jag skall ladda ner en version av adobe flash player 9 leder dessa länkar endast till den senare, version 10. Tyvärr kan jag inte använda mig av version 10 då den gör att bilden fryser när jag maximerar den i t.ex. youtube och när jag intro film sekvenser spelas upp i pc-spel jag vill spela.

Sanslöst jobbigt.

Någon som har en länk som verkligen leder till en flash player version 9. Eller finns det någon som känner till felet på närmare håll och kan komma med en specifik lösning på varför jag inte kan spela upp youtube i stor bild och pc-spel video sekvenser.

Jag har laddat ner directx och massa codec paket.

Skulle uppskatta hjälp väldigt mycket.

 

/deumick

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar så mycket för tipset.

det visade sig dock att det inte var problemet. Går fortfarande inte att förstora bilden på youtube eller spela spel då filmsekvenserna fryser.

förstora bilden på youtube är väl inte hela världen men jag vill gärna komma i gång och spela. vet inte ens om de två problemen beror på samma fel. har nu adobe flash player 10.

några fler tips?

 

deumic

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat ner directx och massa codec paket.
Att ha flera codec-paket installerade leder ofta till problem. Flash är dessutom sitt eget format och ska inte behöva några andra codecs.

 

Varje gång då jag skall ladda ner en version av adobe flash player 9 leder dessa länkar endast till den senare, version 10.
Beror på att tidigare versioner innehåller säkerhetshål så att skadliga flashfiler kan infektera datorn den vägen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

Att ha flera codec-paket installerade leder ofta till problem. Flash är dessutom sitt eget format och ska inte behöva några andra codecs.

fick tipset att ladda hem ffdshow, vobsub och haali media splitter vilka tydligen inte skall vara codecs men användbara. sedan laddade jag även ner några codec uppdateringar från windows update. har med all sannolikhet massa andra codecs liggande utöver det men vet inte var de ligger och hur man tar bort dem

 

Beror på att tidigare versioner innehåller säkerhetshål så att skadliga flashfiler kan infektera datorn den vägen.

 

nu håller jag mig till version 10, har ändå inte varit framgångsrikt med de andra versionerna,, förutom att det gick att förstora bilden i youtube med flash verion 8. problemet var bara att den lilla och förstorade gick samtidigt så man fick stänga av den lilla bilden.

 

...hur som helst.

det kanske är bäst att ominstallera hela windows xp eller införskaffa sig ett vista.

på min sambos dator går det utan codecs, uppdateringar eller annat nytt som måste läggas till.

på något sätt måste det gå att lösa men jag har inga idéer kvar,, surt surt

 

skulle uppskatta nya tips väldigt mycket

 

/deumic

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du avinstallerat allt som gäller Flash & Shockwave och därefter installerat 10,an?

 

Revo Uninstaller är en mycket bra avinstallerare som tar bort allt skräp som ligger kvar (CCleaner städar inte ett skit i jämförelse)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag var utan java ett tag men installerade det nyligen. Det verkar inte ha gjort någon skillnad.

tackar för tipset

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

jag har installerat flera olika flash spelare men slängt dem genast efter att ha prövat dem.

installerade även Revo, fick upp en lista med olika program men kunde tyvärr inte hitta något som jag ville eller vågade slänga. Jag kunde inte hitta några äldre versioner av flash.

 

jag installerade service pack 3 för inte så länge sedan men avinstallerade det då det inte löste problemet och skapade svårigheter med andra saker på datorn. innan hade jag service pack 2 installerat. då jag slängde service pack 3 var jag tvungen att installera service pack 1 först. nu vet jag inte om jag har 1an och 2an eller bara 1an. ser ut som jag har tvåan med. vet du om man kan ha service pack 1 och 2 samtidigt eller om den nyare versionen tar bort den äldre och ersätter?

 

deumic

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej cecilia

tack för tipset

laddade nyss hem programmet och fann två säkerhetsrisker:

adobe flash player 9x (general plug in)

win rar 3.x

 

jag tryckte på "lösning" och det ledde till att man laddade hem programmen igen. sedan körde jag scanning igen och då blev det 100%

 

tackar, hoppas det hjälper

ska även ladda hem service pack 2 igen utifall att jag inte har allt vad det innefattar

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...