Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows live messenger, problem


ASP

Rekommendera Poster

Hej alla.

 

Jag har problem med Windows Live Messenger. Måste man har windows egen messenger program installera på dator för att Live versionen ska fungera? Jag kan logga in på Windows Live Messenger och den se ut som allt är normal men på min kontakt listan är det alltid offline även om jag vet att minna kompisar är igång.

 

 

 

Fråga 2.

 

Finns det bra messenger program som man kan använda den till att har kontakt mellan olika messenger program? Som det är nu hos mig om jag använda Windows live messenger så få jag inte full funktionalitet med Yahoo Messenger.

 

Mvh

.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Måste man har windows egen messenger program installera på dator för att Live versionen ska fungera?

 

Behöver du inte ha.

Jag avinstallerar alltid Windws egen innan jag installerar Live.

 

Folk som har båda installerade kan få problem snarare vid inloggning. Då kan dom plötsligt ha loggat in på Windows egen istället för Live. Man borde se skillnaden på programmen ändå, tycker jag. Men folk verkar inte så observanta precis.

 

Jag kan logga in på Windows Live Messenger och den se ut som allt är normal men på min kontakt listan är det alltid offline även om jag vet att minna kompisar är igång.

 

Möjligt att Windows egen spökar. Om du har den installerad samtidigt?

 

Finns det bra messenger program som man kan använda den till att har kontakt mellan olika messenger program?

 

Miranda hör till "lättviktaren" som snackar med dom flesta protokollen även MSN:s. Däremot blir du av med allt lull-lull runt omkring t ex användning av webbcam, alla lustiga smileys, vibbar o s v.

 

http://www.miranda-im.org/

 

Under installationen klickar du i vilka protokoll du vill använda.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man borde se skillnaden på programmen ändå, tycker jag. Men folk verkar inte så observanta precis.

Grundversionen av Microsofts version och Windows version är ganska lika, så är man inte van vid dessa, så är det lätt att ta fel.

Behöver man inte ha alla finesser och lull lull i Microsofts version, så klarar man sig med Windows version, eller typ Miranda och liknande.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

prova att någon annan loggar n på din dator. syns det inte när dom är online på den heller kan du att ta bort msn och sen ladda ner det igen om inte det fungerar vet jag inte. jag vet inte om det fortfarande går att ladda ner från.

 

http://www.snabbstart.com/download/windows-live-messenger

 

 

fungarade sist jag ladda ner det.

 

mvh / ....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...