Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mitt nätverkskort fungerar inte i PCI portarna!


elinnågot

Rekommendera Poster

Fick min fars gamla Compac desktop och till den köpte jag ett trådlöst PCIkort som jag inte får att fungera!

 

Sätter jag i kortet i någon av de fem tomma platserna så går inte datorn att starta och sätter jag i den medans datorn är på så bara dör datorn!

 

Jag köpte alltså en WIRELESS LAN PCI CARD 54 MBPS av Sweex!

 

Är det någon som vet vad jag gör för fel? Tacksam för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sätter i kortet med datorn på kan vad som helst gå sönder, alltså både moderkort och PCI-kort!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara fel på kortet. Lämna tillbaka.

 

Tänk dock på att man ofta ska installera drivarna till sådana här kort innan kortet installeras.

 

"sätter jag i den medans datorn är på så bara dör datorn"

vad jag vet måste datorn vara avstängd när man monterar eller tar bort kort på PCI platserna

ungefär som med bilar, kan leda till skador, om man byter ratt medan bilen rullar

 

jobbar själv med datorn på diskbänken, iförd bomullskläder, barfota numera för att minska risken för skador av statisk elektricitet, börjar med att ta i diskbänken och någon skruv på datorn för att sätta allt på samma spänning, noll, tar sedan regelbundet i diskbänken

 

Vilket fabrikat är det på kortet? Vilken Modell?

 

Har för övrigt själv en dator med trådlöst PCI kort. Men idag skulle jag inte köpa ett sådant. Är överföringen dålig så är ju möjligheterna att flytta antennen(=datorn) till ett bättre läge ofta liten. Bättre som jag ser det är trådlösa kort av USB-typ.

Tillsammans med en 3 eller 5meters USB sladd så finns ju helt andra möjligheter att flytta "USB-antennen" till en plats för bra mottagning.

exempel

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=175711

OBS fodrar minst W2000

 

[inlägget ändrat 2009-01-04 10:11:50 av jannejanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm tack så mycket!

 

Ja jag får nog lämna tillbaka den. Killen i affären sa att ett PCIkort var bättre om man hade problem med lite svag uppkoppling vilket jag har och det var därför jag tog den här istället för en USBvariant. PCI kortet jag köpte har en liten antenn på sig som man kan rikta mot nätverket och det menade försäljaren var fördelaktigt.

 

Jag köpte alltså en WIRELESS LAN PCI CARD 54 MBPS av Sweex, modell LW057.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...