Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn låter


Zellciuz

Rekommendera Poster

Hej, har ett litet problem som jag hoppas kan åtgärdas, det är så att min dator hörs nästan ingenting om jag till exempel surfar på Internet, men om jag går bort från datorn i cirka 20 sekunder så börjar den låta jättemycke i jämna mellanrum, vilket kan vara jäkligt jobbigt när jag kollar på TV till exempel eftersom den står bara nån meter ifrån, jag har kollat i Aktivitetshanteraren om det finns något process som plötsligt dyker upp när den börjar låta men det finns det inte, så hur kan man få det här åtgärdat.

 

Sen undrar jag om det kanske finns nåt sätt att sätta datorn på ett "Viloläge" där datorn fortfarande är på men anstränger sig så lite som möjligt, om det är så att jag vill ha på ett eller 2 program ändå ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du kolla i Aktivitetshanteraren har du då tryckt på knappen Visa processer för alla användare så att du ser alla systemprocesser? För det är inte omöjligt att sökfunktionen eller antivirusprogram går igång när datorn inte gör något.

 

Läs i hjälpen om vad det finns för alternativ i Kontrollpanelen - Energialternativ, om där är något som passar dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahaa där ser man :)

 

Poäng ska du ha, tack så mycke.

 

(Ifall det händer andra)

 

Jag gjorde som Cecilia sa, ändrade från Balanserad till Energisparläge som enligt "informationen" om lägena gav dubbelt så mycke mer energibesparing men 33% sämre prestanda (jämfört med Balanserad).

 

Energisparläget: "Sparar energi genom att minska datorns prestanda där det är möjligt."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...