Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flash, ActiveX control, internetplatsen går inte att hitta...


Ky

Rekommendera Poster

Mitt IE fungerar inte som det ska!

Jag har tidigare ställt frågan (utan att någon kunnat hjälpa mig) om var man ändrar inställning för ActiveX control, eftersom mitt informationsfält inte "poppar upp" när det krävs att man ska tillåta att activeX control ska köras. Vilket gör att jag inte kan hämta Flash player och vilket i sin tur gör att jag inte kan se vissa hemsidor. Jag har haft allt detta från början, men jag misstänker att något har gjort att det blivit avaktiverat, kanske när jag installerat något nytt på datorn.

 

Eftersom jag hela tiden letar efter något som kan hjälpa mig med detta så hamnade jag på microsoft sida med uppdateringar, men det senaste som nu händer är att jag inte kan ladda ner något för då säger ett felmeddelande att

-Det går inte att öppna den här Internetplatsen. Platsen är inte tillgänglig eller så går den inte att hitta. Försök igen senare.

Jag minska på säkerheten (verktyg/internetalternativ/säkerhet) för det kanske var det tänkte jag men det går inte ändå!

 

När jag hade min gamla dator så var jag inte alls främmande för att formatera om hårddisken, vilket jag gjorde flera gånger. Men med denna nyare (2 år ) så vet jag inte riktigt hur jag ska "rensa" i den?

 

Jag har kollat i min bärbara dator där allt fungerar som det ska, hur alla inställningar är och ställt allt lika i denna staionära men det hjälper inte!

 

IE7

WIN XP

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-02 19:13:58 av Duchess]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ett svar i en annan tråd som gällde "pop up" och det provade jag och till min stora glädje så hjälpte det att få tillbaka mitt informationsfält och så kunde jag installer flash och nu kan jag se allt och alla sidor även den lilla flashen på startsidan på detta forum.

 

Tack Flora 50 för dessa raderna:

SVAR: Pop-up

 

Prova att tömma cachen, dvs

 

Verktyg > Internetalternativ > Webbhistorik > Ta bort...

 

Ta bort Temporära internetfiler och Cookies

 

Starta om IE7

 

Yes yes, vad gla jag är!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...