Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmbyte amilo a 1650g


knaskakan

Rekommendera Poster

jag har en fujitsu siemens amilo A 1650g med trasig skärm

jag har fått en annan bättre laptop genom hemförsäkringen men det känns lite onödigt att den ska stå å samla damm, det sitter ju fortfarande skyddsplast på den...

Den lokala datareparatören sa att det enklaste skulle vara om man fick tag på en till dator o bytte skärmen men jag har letat ett tag o inte hittat nån, kanske letar jag på fel ställe...

Däremot har jag sett att det finns många modeller med liknande skärm men det känns ju lite dumt att köpa en till trasig dator som ska samla damm så därför undrar jag om det är nån som vet om det finns några modeller med samma sorts skärm så att jag kan bredda sökandet lite

Visst det finns ju supporten att ringa till men jag har ingen garanti kvar så de är väl inte så intresserade av att hjälpa mig o att köra med en extern skärm är jag inte så intresserad av att göra heller, bara bökigt o sladdar till en förbannelse

nån som vet lite mer än mig, mitt kunnande sträcker sig i princip till att sätta på o stänga av datorn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter dyrt och svårt att byta skärm på en bärbar. Jag tror nog att en extern skärm är det enklaste och billigaste.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är dyrt om jag ska byta till helt ny, ca 3000 enl supporten. Men man kan ju hitta defekta datorer billigt där skärmen är hel och bara skruva loss o byta. Dessutom så är reparatören i stan ganska billig så det skulle kunna landa på halva kostnaden o det är det ju värt tycker jag. jag har provat med en skärm till bara bökigt, ja blir "låst" på stället o dessutom vill jag gärna se tangentbordet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...