Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med att spåra ett ip


daggelix

Rekommendera Poster

Hej! Har blivit hackad på ett av mina spelkonton, har fått tag i ip adressen men kan man göra nåt speciellt för att få tag i den som gjort det?

 

Tacksam för hjälp. 85.225.39.76

 

Mvh Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag loggade in på en bettingsida idag som jag hade 1500kr på, saldo 0kr nu. kontaktade dom och dom såg att nån spelat upp allt på black jack imorse klockan tio. När jag går in i kör och skriver tracert sen ipt får jag upp en gatu adress som ligger ca 200meter från min, kan det vara en person där som gjort detta? vad göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan man nog inte lita på, Bredbandsbolaget delar ju i huvudsak ut dynamiska IP-adresser. Du ska vända dig till polisen med en anmälan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Ja jag har gjort det nu. Men chansen kan väl inte vara stor att dom får fast nån?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men chansen kan väl inte vara stor att dom får fast nån?
Det är väl mycket möjligt att de inte lägger ner så mycket energi på något som bara gäller 1500 kr. Det skulle väl vara om de får in anmälningar från andra personer också och det visar sig vara samma person som ligger bakom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har även 3 till konton och mailen blivit snodd. vad i helvete ska man göra alltså. blir så trött på folk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kom in på mejlen först då, för då är det ju lätt att få tag på alla andra lösenord. Bara att byta lösenord överallt och byta till lösenord som inte består av ett eller två ord som går att slå upp i en ordbok på något språk och inte heller går att knyta till dig personligen. Var också väldigt försiktig med sådana där hemliga frågor, de är ofta alldeles för lätta att ta fram.

 

För du har väl inget konto på hamsterpaj?

http://www.idg.se/2.1085/1.203363/hamsterpajs-losenordsdatabas-stals

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...