Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton Internet Security 2007 icke kompatibelt med Windows Vista


lovelybones

Rekommendera Poster

Får lov att börja med att säga att jag inte är säker på om tråden ligger rätt, om inte flytta gärna på den.

 

Jag har lyckats lägga mina händer på Norton Internet Security 2007 för en billig penning, men missade att det stod "för Windows XP. kan uppdateras till Windows Vista kompatibelt" (el likn).

Det står även att man ska besöka Symantecs hemsida för att uppdatera sin version av NIS, så att det fungerar i Vista.

 

Saken är bara den att jag inte ens kan installera programmet på datorn, för att det står att "produkten är anpassad till Windows XP, för uppdateringar besök..."

 

Det jag undrar är helt enkelt om någon haft samma problem, och vet en lösning, eller om jag helt enkelt måste kasta NIS 2007 och köpa en ny version som funkar med Vista.

 

Tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Norton Forum Assist Team

 

 

Hej lovelybones

 

Jag heter Peter och jag jobbar för den externa Symantec forum-supporten. Å Symantecs vägnar ber vi om ursäkt för dina problem. Vi har skickat vidare ditt problem till Symantec och fick följande lösning:

 

Två versioner gjordes för NIS 2007, en var kompatibel och en var inte kompatibel med Windows Vista. Du kan ladda ner den senaste versionen av Norton Internet Security här:http://liveupdate.symantec.com/upgrade/NIS09SW.exe

Denna kan aktiveras med 2007-nyckeln.

 

Var snäll och prova om det hjälper dig med ditt problem. Det vore jättefint om du kunde ge oss lite feedback efteråt.

 

Med vänliga hälsningar,

Peter

Norton Forum Assist Team

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...