Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går ej att spela upp klipp i Windows Media Player?!


AnnaK

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag kan utan problem se klipp på svt exempelvis Stjärnor på slottet.

 

Om man högerklickar på filmrutan innan fullskärm så står det Adobe flash player om det är det.

Menar du på det lilla kuvertet? I så fall är det Adobe flash player. Vad kan vi dra för slutsatser då? Med andra ord har vi väl inte testat WMP, väl?!

 

Ska ta avinstallera och installera på nytt så får vi se. Jag håller dock på att scanna datorn enl Cecilias tips men stötte på patrull igår, ska se om jag hinner fixa det idag.

 

 

Nähänä, nu dök nästa problem upp. ?#%&¤?0 säger anna :-)

Jag kan inte hitta WMP i listan (Kontrollpanelen (Klassisk vy) -> Program -> Avinstallera eller ändra ett program). Hur avinstallerar jag programmet? Eller som du skrev Monshi, installerar på nytt. Då behöver jag väl avinstallera

Tack på förhand!

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-07 20:15:32 av AnnaK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig testat installera om/avinstallera WMP så nej, jag vet inte. Avinstallera vette tusan om det går, installera om/reparerar kan man troligtvis göra även om installerad. Google kanske vet?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

I morse när jag testade så sändes Stjärnorna ... i windows media. I kväll är det flash som det tydligen sänds i.Zappade runt lite på SVT och hittade någon Babel som sändes i Windows media.

 

Avsikten var bara att kolla om det fungerar med Windows media från en alternativ källa.

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2009-01-07 22:04:28 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TJOHOO! Nu är det löst. Jag tror kanske inte det har med saken att göra med jag lyckades tillsist logga in som admin (tack Monshi) och då dök "Problemrapporter och lösningar" upp. Började klicka på dessa och hittade en med: Compatibility issue between video card and Windows This problem was caused by a compatibility issue between this version of Windows and your video card, which was made by Intel Corporation.

 

About your video card. The model name of your video card is Mobile Intel® 965 Express Chipset Family Graphics Device.

 

Solution: Go online to download and install an update for your video card

 

När jag skulle ladda ner fick jag upp ett fönster som sa att detta var en äldre version än den jag hade på datorn. Drar mig till minnes att jag tidigare låtit bli att installera den av den anledningen. Laddade dock ner trots allt nu och testade på tv4.se och vips det fungerar.

 

Så enkelt. När man vet lösningen.

ha ha ha.

 

Tusen tack till er som försökt hjälpa mig!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att det löste sig, och tack för att du skrev ner lösningen så vi andra får erfarenhet av det och om någon annan skulle stöta på samma problem ! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamensåklart! Jag vet ju hur det är när man inte hittar lösningen eller kanske ännu värre man hittar en fråga, ett förslag och inte lösningen :-)

 

Å eforum är ju bara så grymt, jag tänker på det varje gång jag är här på sidan. Så många fantastiska människor som hjälper till och så mkt hjälp jag har fått. Jag är på riktigt bara glad om jag kan bidra oxå vilket inte är lätt här bland alla experter, men alltid lär man sig väl något nytt även av en roockie!

 

So long.

A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...