Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går ej att spela upp klipp i Windows Media Player?!


AnnaK

Rekommendera Poster

Hm, funderade länge och väl över var tråden bör läggas. Hoppas det blir rätt nu! Jag har försökt (vid flera tillfällen) att kolla på tv-program / delar av tv-program på TV4:s hemsida men får det inte att fungera.

 

Exempelvis skulle jag kolla Idol resultatshowen: http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.766771

men får bara ett felmeddelande om att det uppstod ett fel i windows media player.

 

Någon som har någon idé om vad det kan vara för fel eller var jag kan börja felsöka.

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tack för ditt svar. Jag har kollat Windows update och inga uppdateringar finns. Jag har Vista och Windows Media Player 11. Räcker det inte att kolla Windows update, behöver jag ändå avinstallera och installera på nytt?

 

Provade ladda ner programmet och använda Real Player men det fungerade inte heller, det verkar vara spärrat, det står "Unable to record" och Why can't I download this video from this web site?

Symptoms: You are unable to download and record a video from a web site. The Download This Video button states that this video cannot be downloaded.

 

Explanation: This video's copyright owner may have copy-protected the video file with DRMDigital Rights Management - Technologies or restrictions used by publishers or copyright owners to restrict access to or usage of digital data or hardware. technology.

 

Testade att se om jag kan spela upp ljud i Realplayer på ex digilistan. Det funkar inte heller (och det har det gjort). Det står "Unable to launch web browser. Pls verify that u have a web browser installed and registrered as the default browser.

 

Vad behöver jag göra, jag fattar inte??

 

[inlägget ändrat 2009-01-02 15:51:49 av AnnaK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, klippet funkade för mig i alla fall, har du kollat så att det är tillåtet i din brandvägg/antivirus, jag tror inte det hjälper men du kan ju testa med att inaktivera routerns brandvägg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att stänga av Windows brandväggen men det fungerade inte då heller. Jag har AVG antivirus. Utan att kunna särskilt mkt så borde det väl inte vara något med detta eftersom det är ändå kommer upp ett felmeddelande. När jag gick via Windows MP fick jag upp följande: Felkod C00D11B1. Inget av de som står där fungerar / verkar gälla.

 

Fler idéer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag det? Jag har en trådlös router Zyxel.

 

För övrigt kan jag se klipp på kanal5 ex sanningens ögonblick, däremot kan jag inte se på klipp på TV3s hemsida. Vad sjutton beror det på. Jag fattar ingenting.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv 192.168.0.1 i din webbläsare, logga in och leta efter ... jag tror det är Security du ska leta efter, så tror jag att det ska stå "Enable Firewall" och där ska det inte vara kryssat, sen är det bara att spara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://192.168.1.1/ var det :-)

jajamen, Security var det, men det fungerade inte i alla fall. Om det inte är så att jag behöver starta om datorn?

 

Det är så sjukt störigt. Jag har kunnat kolla på klipp på TV4 förut, på TV3 med. Vet dock inte vad jag har ändrat. Men det är ju konstigt att det fungerar felfritt på Kanal 5:s klipp.

 

Ke?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt för länken, det kan vara olika, vad har du för webbläsare, om du inte testat Mozilla Firefox så kanske du borde göra det ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå,

Tack för tipsen, jag har IE och behåller gärna det, det måste ju gå att få att fungera ändå! Jag har tittat på klipp där förut.

 

Fler idéer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör enligt önskemål ett inhopp här.

 

Vid problem är det alltid bra att testa alternativ. I detta fallet är alternativet att testa om det fungerar i annan webbläsare. Du kan utan risk för framtida problem, dvs enkelt att avinstallera och återställa, ladda hem Firefox samt kanske installera en plugin för Windows Media Player

http://support.mozilla.com/sv-SE/kb/Using+the+Windows+Media+Player+plugin+with+Firefox

 

Om det fungerar i FF men ej IE, ja då tar vi det då.

Om det även inte fungerar i FF, ja då tar vi det då.

 

Allt för att diagnostisera.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok - jag är med på vad du menar. Jag lovar att köra den varianten. Men bara först en annan sak.

 

Jag testade på www.tv4-anytime.se/ exempelvis http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=90325 och då får jag en felkod: C00D1057. När jag googlar på den får jag fram att det är problem:

..it requires a codec that either cannot be downloaded to your computer or is not supported by Windows Media Player.
Detta ska gå att lösa genom automatisk uppdatering, vilket jag redan har. Av någon anledning fungerar det inte i alla fall. Någon som vet hur jag kan lösa det då?

 

Hittade även: http://www.errornumbers.com/C00D1057/ men gratisversionen löser det iaf inte. Står beskrivet om Regcure här oxå: http://swedish.toggle.com/lv/group/view/kl34761/RegCure.htm

 

Provade oxå Update for Windows Media Player 11 for Windows Vista (KB931621) - Svenska, men jag får upp ett fönster som det står Uppdateringen gäller inte för datorn. Kollar jag min spelar står det att jag har: Windows Media Player Version 11.0.6001.7000

 

Någon som förstår?

[inlägget ändrat 2009-01-06 09:53:54 av AnnaK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmh, det är Windows Media Video 9 som används. WMP borde ha tillgång till denna codec. Lyckas inte få FFDshow att ta över avkodningen, WMV9 verkar med andra ord vara mer eller mindre integrerat med WMP.

 

har förövrigt samma version av WMP som du.

 

http://anytimesupport.tv4.se/index.php?_m=knowledgebase&_a=printable&kbarticleid=63

kanske?

eller

http://anytimesupport.tv4.se/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=66&nav=0,6

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia! Jag var rädd för att det inte skulle vara ett bra program. Jag har tagit bort det från datorn, tror du jag är ok då?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Monshi,

 

Vad menar du när du skriver:

Mmh, det är Windows Media Video 9 som används.

Att det är version 9 som används av TV4?

 

Du skriver oxå att:

har förövrigt samma version av WMP som du.

fungerar det för dig i TV4 anytime? Och isf med IE? Eller "bara" med FF?

 

Ska kolla länkarna, återkommer!

 

En fråga dock, borde jag testa att avinstallera WMP och installera det igen? Jag menar om det är enkelt att få tillbax igen?!

 

Tack på förhand!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar lika bra i FF som i IE.

 

WMV9 är en codec, en komprimeringsmetod, för video och den som används av Tv4 i detta fall.

 

Installera om WMP skadar säkert inte, men kontrollera brandväggen i datorn och inställningarna i WMP enligt det de skrivit på sidorna ovan innan.

 

Hur länge har du haft detta problem? Kanske du kan backa systemet med systemåterställningingsverktyget? Fast se då till att skapa en ny punkt först så att du kan återgå till dagens status. Och ärligt, problemet borde gå att lösa på annat sätt.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tack för tipsen! Jag har installerat WOT. Jag har dessutom försökt köra online scanning, men stöter på patrull i form av att jag behöver vara inloggad som administratör (vilket jag trodde mig vara). Söker om detta och får fram:

För Vista Home Basic & Home Premium:

Starta en kommandoprompt med adminrättigheter

Skriv cmd i sökrutan -> Högerklicka på cmd.exe -> Välj “kör som administratör”

Skriv följande i kommandoprompten:

Net user administratör /active:yes

Men jag får inte till det... Hur öppnar jag en kommandoprompt med just adminrättigheter? Väljer jag "KÖR" eller "Kommandotolken? Och sen? Jag har provat båda dessa alternativ och skrivit cmd, inget händer mer än ny rad (ja ni vet säkert hur det ser ut..) hur får jag fram Högerklicka på cmd.exe ??

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skriv cmd i sökrutan, högerklicka på kommandopromptvalet i menyn, välj kör som Admin.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaa nu fattade jag. Jag är kanske lite trött... och så förklarade du bra helt enkelt :-)

 

Ger mig för idag, får ta nya tag imorgon. Skam den som ger sig. Eller rättare sagt jag blir tokig när det inte funkar. Klippen i sig är liksom inte det viktiga nu utan att det inte funkar. Det SKA gå! :-)

 

I will be back :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har inget problem att spela upp Idol på TV4 med IE7.Det kan man ju se utan att ha öppnat ett konto hos TV4

 

Varför inte som jämförelse testa SVT .De sänder alternativt med Flash Player och Windows media.Stjärnorna på slottet sänds med Windows media.

 

Om man högerklickar på filmrutan innan fullskärm så står det Adobe flash player om det är det.Annars om det ej står kan man klicka på egenskaper och där står det vilken media player som används.

 

Tala om resultatet här. Tror det är värdefullt att testa som en jämförelse med motsvaranden teknik som hos TV4.

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2009-01-07 07:10:27 av LARSAS]

[inlägget ändrat 2009-01-07 08:34:01 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...