Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

sculldiggery


lisamari

Rekommendera Poster

Hej spelade sculldiggery i slutet av 80-talet eller början av 90-talet. Det kom med som ett gratisprogram till en datatidning. Har letat mig fördärvad efter det. Det var så himla kul. Boulderdash är lika men i sculldiggery var det döskallar som ramlade ner i huvudet på en. Borde väl passa nu när allt har döskallar på sig. Är det någon som vet något? Lisamari som blev medlem just på grund av detta....

 

[inlägget ändrat 2009-01-01 19:13:41 av lisamari]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det gick snabbt....jag trodde det var diggery men det är klart.....är det med döskallar då och lika som boulderdash? Läste vad det handlade om men det verkar vara något annat. men tack ändå.

 

[inlägget ändrat 2009-01-01 19:25:34 av lisamari]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup: Tack för hjälpen....spelade det på Atari eller Amiga.....det var min killes....men det var mest jag som spelade.....åtminstone sculldiggery......

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha, kanske finns så man kan köra i emulator då.. ska leta

 

En fråga: Det var inte så att det VAR Boulderdash men att.. episoden (typ) hette Skulldiggery?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen aning.....har spelat boulderdash och det ser precis likadant ut...förutom döskallarna då...fniss.....

 

[inlägget ändrat 2009-01-01 19:35:44 av lisamari]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar dig.....................det är helt rätt......ser att det stavas skulldiggery......men hur får jag tag i det då? Vet du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte finnas att få tag i just det spelet till Atari.

 

Möjligen finns det som onlinespel eller till Amigan

Får fortsätta leta...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag hittade faktiskt en disk med Skulldiggery på.

ftp://ftp.cs.tu-berlin.de/pub/atari/games/Automation/A_083.ST

 

EDIT: Notera att ett "T" fallit bort från länken. Hela adressen slutar alltså på A_083.ST

 

Här en länk till emulatorn som du kan spela den i

http://steem.atari.st/

 

Här är en stor samling diskar med mängder av Atari ST-spel, från samma sajt

http://steem.atari.st/automation.htm

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-01 21:50:56 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske går lättare om man inte ser på E.T samtidigt

Japp, jag tittar på Farscape och då multitaskar man bättre (alternativa verkligheter, duplicerade hjärnor och allt det där =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok...tack båda två....jag måste erkänna att jag inte förstår vad ni pratar om....emulatorn tex.....men nu ska jag gå in och kolla.......tack igen....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag måste erkänna att jag inte förstår vad ni pratar om....emulatorn tex.

Sorry. En emulator (i det här fallet) är ett program som du installerar (ex. på PC) som simulerar ett annat system. På så sätt kan du i princip använda din PC som en Amiga, Atari, C64 osv.

Jag vet inte hur lättanvänd just den här emulatorn är, men det finns nog en hyfsad dokumentation till det.

 

Den första länken jag gav laddar ned en fil som är en motsvarighet till en Atari-diskett. Just denna fil/diskett har fyra spel på sig, bl.a Skulldiggery.

När du startat emulatorn skall du alltså på något sätt ladda in den här filen/disketten därifrån. Exakt hur du gör får du läsa dig till eftersom jag varken använt denna emulator eller Atari ST.

[inlägget ändrat 2009-01-01 22:25:09 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har öppnat sidan och ska försöka ladda hem emulatorn....det finns en beskrivning på engelska...

 

[inlägget ändrat 2009-01-01 22:25:16 av lisamari]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul eller hur.......men jag lyckas inte få ner den där steam engine rätt ens ......... nu måste jag sova i allafall.....får prova imorgon igen. Besvärligt när man inte begriper riktigt hur det ska gå till.....tycker att jag gör som det står men är ovan vid sånt här.....godnatt på dig....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något senare.....hurra nu fick jag igång det.....men ljudet låter hemskt och hur får man till hur man går? använder bokstäver nu men det går långsamt förståss.......har du joystick? eller tips på hur jag får till det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nix, ingen joystick

 

scroll lock ger möjlighet att använda det numeriska tangentbordet

"Button" är Alt Gr

 

Ljudet låter hyfsat här

finns ju en sjuhelsikes massa att ändra på - har inte pillat alls...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...