Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trasig hårddisk?


donmaki

Rekommendera Poster

Hej, jag har ett problem, jag tror att min dator äter upp min hårddisk!

 

Jag köpte en Packard Bell iMEDIA 5500 den 26 December (har bara haft den i ett par dagar). Enligt datan är bara 488 GB ledigt utav 586 GB. Varje gång jag installerar ett spel så är det som att jag inte får tillbaka samma mängd GB som spelet tog ifrån början. Det enda jag har installerat på datan är antivirusprogram, torrentprogram & photoshop (jag hade dock installerat ett par spel som jag sedan tog bort). GB bara försvinner sakta men säkert. :S

 

Jag ringde elgigantens kundservice men de sa att datorn sparar backupfiler och liknande ifall en systemåterställnings skulle behövas, men den kan ju inte ta 100 GB.

 

 

Hur kan 100 GB bara försvinna? Ligger detta utrymme kvar i datan men att datan inte regristrerat det än?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med vista.

Hur kan man stänga av shadow clone? Och vart hittar man mappen där allt sparas. Har letat ett tag men hittar den inte. :/

 

Nu har jag bara 480 kvar. :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror msrmoirsvcdb menar mappen där systemåterställningspunkterna lagras och det är C:\System Volume Information. Standardinställningen är att systemåterställningen får ta upp till 15% av hårddiskens storlek. Den funktionen ska man inte stänga av för den kan rädda en från att behöva göra en ominstallation.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har googlat och räknat lite. När jag tog min hårddisks storlek - 15% - alla GB av filer på datan, så blev det nästan summan av det jag har kvar, 2 GB ifrån bara.

 

Anledningen till att GB försvann varje dag var för att shadow clone tar en "bild" av systemet varje dag tills 15% blivit utfyllt.

 

Tackar för alla svar :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...