Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webkamera utomhus, inbyggd dator


GudrunH

Rekommendera Poster

Hej, Jag behöver en webkamera för utomhusövervakning året runt. Vet någon om det finns en kamera (helst trådlös) med inbyggd dator, eller måste jag ha en separat dator uppkopplad hela tiden på plats. Vad är smidigast/bäst med tanke på elförbrukning, brandrisk etc. Var kan jag hitta produkten? Gudrun

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara tänk på, beroende om hur du ska använda denna webbkamera, kommer den vara riktad mot någon offentlig plats, och man då kan identifiera en person, så måste du ha tillstånd för kameran.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen! Kanske skulle tillägga att jag vill kunna bevaka filmsekvenserna från dator på annan plats. Har bredbandsanslutning där kameran ska placeras ute på landet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sån här då? En sån har jag själv och den har inbyggd webbserver och skickar mail där den bifogar en filmsnutt om nånting rör sig. Dessutom har den pan och tilt som du kan styra från din dator hemma. Mikrofon finns också i den.

 

http://www.dustinhome.se/pd_5010098784.aspx

 

 

[inlägget ändrat 2008-12-31 14:02:58 av PeterLan]

[inlägget ändrat 2008-12-31 14:06:04 av PeterLan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kameran ska jag absolut titta närmare på, verkar perfekt. Men måste ta reda på om begränsningarna enligt Kundrecensioner, som anges på Dustinhome's hemsida, är ett hinder. Vad gäller tillståndet för övervakning borde det inte vara ett problem eftersom räckvidden bara är inom egna tomten. Stort tack till er som hjälpt mig! Det är första gången jag använder ett allmänt webforum för en fråga, vilket stöd!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller tillståndet för övervakning borde det inte vara ett problem eftersom räckvidden bara är inom egna tomten.

Låter bra :)

 

Stort tack till er som hjälpt mig! Det är första gången jag använder ett allmänt webforum för en fråga, vilket stöd!

Tack för dom orden, önskar dig lycka till då med "bevakningen", och ett GOTT NYTT ÅR :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men måste ta reda på om begränsningarna enligt Kundrecensioner, som anges på Dustinhome's hemsida, är ett hinder.

 

Vad gäller kundrecensionerna så är det enda som stämmer det att den kräver en Activex-plugin för att kunna visa live-video. Men det gör Axis också som han påstår att han ska gå tillbaka till just på grund av detta. Åtminstone kräver alla Axis-kameror på mitt jobb Active-x. Den enda nackdelen det medför är att det blir krångel att visa video om man använder Linux.

 

Och lägga in snapshots på en webbsida går också bra. Jag trodde också det var omöjligt till jag hittade på nåt forum att man kan ange en webbadress in i kameran där snapshoten sparas. Då kan man få bild att visa inbäddat på en hemsida. Jag har själv provat och det fungerar utmärkt. Annars kan man låta bli att använda det medföljande programmet och köra WebcamXp, då är det mycket enklare att på det som man vill.

 

Den andra killen skriver att det var problem med att få nätverket att lira lrådlöst. Det stämde när han skrev omdömet, nu har den uppdaterats flera gånger och dom problemen är historia för länge sen.

Jag har haft min i några år och det var trassel i början, men nu funkar den klockrent. Eftersom den är ir-känslig så skaffade jag nyligen en ir-strålkastare. Rätt häftigt, när jag tittar ut så är det kolmörkt. Så sätter jag mig vid datorn och kollar bilden från kameran, så är det ljust som på dagen där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...