Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mina tidigare inlägg


DAL30

Rekommendera Poster

Hej!

Jag hade tidigare gjort en del inlägg i E-forum. Men för en tid sedan kom jag av någon anledning inte in på sidorna för dessa inlägg.

Jag gjorde då en ny registrering av mitt namn och E-postadress.

Men min fråga är:

Hur skall jag hitta mina tidigare inlägg?

Jag skulle vilja ha dem tillgängliga.

Tacksam för tips!

/DAL30

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter väldigt märkligt, menar du att du inte kunde logga in eller att det när du var inloggat på något sätt strulade?

 

Du borde hur som helst kunna hitta dina inlägg genom att antingen söka efter dem

//eforum.idg.se/search.asp

eller titta i din gamla profil (som jag hittade via google genom att söka på din e-postadress)

//eforum.idg.se/popup/userinfo.asp?userid=52863

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Har du tittat under "Mina inlägg" i vänsterspalten under rubriken "Mitt Eforum"?

 

EDIT: Aha, en nyregistrering. Jag var för snabb där. :)

Då kan du klart inte nå dina tidigare inlägg som jag föreslår.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

[inlägget ändrat 2008-12-30 16:26:48 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stefan!

TACK för ditt inlägg !

Ja, jag blev tvungen att göra en nyregistrering, eftersom jag inte kunde komma in med det tidigare användarnamnet.

Frågorna är då:

1) Kan jag återta mitt tidigare användarnamn? (Det är inte så stor skillnad i förhållande till det tidigare.)

2) Om jag kan göra det, så kanske jag kan återfinna mina tidigare inlägg och svaren på dem ... eller?

Tacksam för synpunkter!

 

Som du ser, så har jag tidigare haft signaturen "Tall", men vid nyregistreringen tog jag signaturen "DAL30".

/Tall

 

 

[inlägget ändrat 2008-12-30 16:42:16 av DAL30]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cluster!

TACK för ditt inlägg!

Tack vare ditt påpekande och hjälp med webbadress, så kunde jag hitta några av mina tidigare inlägg.

Vänligen

DAL30 (men egentligen signaturen Tall)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

1) Kan jag återta mitt tidigare användarnamn? (Det är inte så stor skillnad i förhållande till det tidigare.)

 

Cecilia som är Admin kan säkert hjälpa dig med det. Hon kan säkert gå bakom det hela och fixa till det åt dig.

 

2) Om jag kan göra det, så kanske jag kan återfinna mina tidigare inlägg och svaren på dem ... eller?

 

Det ska finnas kvar allt du skapat tidigare. Inget som försvinner mer än poäng och allt annat du samlat på dig förstås. Sådant finns under ditt tidigare alias.

 

Som du ser, så har jag tidigare haft signaturen "Tall", men vid nyregistreringen tog jag signaturen "DAL30".

 

Aha, då ska fråga nummer 1 inte vara några problem för dig. Blev lite fundersam om du kör samma epostadress och alias var liknande det du har nu. Då kanske det skulle köra ihop sig.

 

Möjligt att du får skapa ett nytt lösenord om du inte kommer ihåg ditt gamla nu. Men det är inte det största problemet just nu.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så kunde jag hitta några av mina tidigare inlägg.
Du kan se samtliga inlägg du har gjort där, tryck på Antal inlägg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia som är Admin kan säkert hjälpa dig med det. Hon kan säkert gå bakom det hela och fixa till det åt dig.
Nej, jag har inte åtkomst till några lösenord. Registrering gäller inte bara Eforum utan hela IDGs webbplats och ligger alltså centralt. Men om man inte kommer in när man loggar in så bör man väl få upp en länk om vad man ska göra när man glömt lösenordet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Men om man inte kommer in när man loggar in så bör man väl få upp en länk om vad man ska göra när man glömt lösenordet.

 

Blir att skapa ett nytt med automatik!

 

Har råkat ut för det ett antal gånger när jag totalt glömt mitt lösenord hit. För att alls komma in var jag så illa tvungen att skapa ett nytt. Irriterande! Men alltid bra med att förnya sitt lösenord av säkerhetsskäl också.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det många inlägg du skrivit som försvunnit? Det är inte så att det är inlägg som tagits bort av moderator pga. regelbrott? Du har ju en massa andra inlägg som ligger kvar.

Jag har ett par sladdkonton som inte gick att logga in med i början av min "e-forum-karriär", men alla inlägg på dessa finns kvar än idag.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt inlägg, Cecilia!

Det är kanske så, att jag inte så lätt kommer tillbaka till mina tidigare inlägg under signatur "DAL30".

Jag fick hjälp av "Cluster" med länken

//eforum.idg.se/popup/userinfo.asp?userid=52863

där jag hittat dels mina favoritforum, dels poäng och dels de senaste inläggen.

Men hur jag skall göra för att hitta alla mina 84 inlägg är jag inte helt säker på. Huvuddelen av dem är skrivna under signaturen "Tall".

Det vore bra, om jag kan hitta de tidigare inläggen och att jag kan återta signaturen "Tall".

Vad säger ni som kan denna fråga?

Vänligen

Tall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Monshi för ditt inlägg!

Jag ser att din länk går till en sida, som bl.a. handlar om lösenord.

Jag kan visserligen mycket engelska, men eftersom det handlar om facktermer, vill jag inte utan vidare gå in texten. Det finns ibland anledning till missuppfattning av meningar.

Vänligen

Tall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett program som kan hantera och generera lösenord för de som är glömska eller gillar att ha lösenord som inte är i stil med ihsnom (nej inte mitt lösen hit).

Finns svensk översättning av programmet (ej v2 Betan dock) om du skulle vilja testa det.

 

bara att ladda ned, installera programmet, ladda hem språkpaket och packa upp till installationsmappen. Sedan kan du välja svenska.

 

Mycket bättre än att spara lösen i Excel exempelvis...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du "vill ha tillbaka" dina gamla inlägg, din historik, får du se till att aktivera och använda det kontot. Så enkelt är det.

 

Tag kontakt med kundtjänst så ska du se att ni säkert kan få fram ett sätt att ge ditt konto ett nytt lösen.

 

Kundtjänsten för IDG då, icke någon Eforum-specifik.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Har provat Keepass någon gång förut, men mitt dåvarande Avast fick spader och påstod då felaktigt att programmet var trojansmittat.

 

Letade då efter sidor på nätet som genererar lösenord (starka sådana) ex:

 

http://maord.com/

 

http://www.pctools.com/guides/password/

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det gäller att komma ihåg dem också...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrivit ovan:

Tack för ditt inlägg!

Du fick min poäng efter ditt inlägg kl. 17.41.

Hälsning

Tall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stefan!

TACK för din hjälp med ditt inlägg!

Skall förstås noga kolla Keepass!

Men dina förslag på webbplatser med lösenord är ju värdefulla!

Du får en poäng för din hjälp!

Vänligen

Tall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Tackar för poäng, DAL30! :)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Anjuna Moon!

Tack för ditt inlägg!

Jag har sammanlagt skrivit 84 inlägg under signaturen Tall. Men av någon anledning kunde jag sedan inte komma in på Forum utan att registrera mig på nytt och ordna ett nytt användarnamn. Därefter har jag inte hittat mina inlägg. Men jag fick lite hjälp av "Cluster" genom att gå in på sidan

//eforum.idg.se/popup/userinfo.asp?userid=52863

där jag hittade några uppslag.

Jag skall undersöka saken genom att ta kontakt med Kundtjänsten för IDG, enligt förslaget från "Monshi".

Hälsning

Tall

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick hjälp av "Cluster" med länken

//eforum.idg.se/popup/userinfo.asp?userid=52863

där jag hittat dels mina favoritforum, dels poäng och dels de senaste inläggen.

Men hur jag skall göra för att hitta alla mina 84 inlägg är jag inte helt säker på.

Du hittar alla Talls 84 inlägg genom att på Clusters länkade sida trycka på "Antal inlägg".

 

att jag kan återta signaturen "Tall".
Vad händer när du försöker logga in som Tall?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har provat Keepass någon gång förut, men mitt dåvarande Avast fick spader och påstod då felaktigt att programmet var trojansmittat.

Personligen skulle jag aldrig använda ett program från open-source-världen som hanterar lösenord. Det känns för mig som ett sätt att be om dödshjälp. Ett system där vem som helst har tillgång att ändra koden, herregud, vem kontrollerar vad som sker i denna kod och hur dina lösenord behandlas eller i värsta fall skickas vidare till tredjepart.

Nej tack, ingen open-source när det gäller lösenord säger jag och jag tror att det är en bra tumregel för de flesta att följa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK, Anjuna Moon för dina inlägg!

Ja, det är en klok regel, att i dagens "hacker-samhälle" vara försiktig med vad man gör på Internet. Personligen är jag utomordentligt försiktig med att t.ex. lämna ut koder, lösenord etc vid handel på nätet. Likaså är jag försiktig med att installera "okända" program.

Jag känner inte till Keepass. Därför bör man kanske vara försiktig?

Är det någon här - förutom Monshi - som känner till Keepass?

 

Dessutom: Jag har tittat på den länk till mina inlägg, som Cluster skrev om igår kl. 16.06. Jag hittade där alla mina tidigare 84 inlägg och har hämtat hem denna sida för kommande användning.

Eftersom det verkar svårt att återta min tidigare signatur "Tall", så kommer jag nu att fortsätta med "DAL30".

 

Du får en poäng Anjuna Moon för dina inlägg!

 

Vänligen

DAL30

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...