Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Stänga av RSS Feed

Altana

Recommended Posts

Hej,

jag har blivit drabbad av Win vista på mitt jobb och distraheras av RSS Feed som jag i början tyckte var bra. Hur stänger man av skiten? Dessutom hamnar ju varenda nyhet i en mapp i mailen och det blir rätt mycket det. Hjälp!

Får du in RSS Feed någon annanstans än i mejlen?

Hur man stänger av det i mejlen beror på vilket mejlprogram man använder.

RSS Feeds är inte något som är aktiverat automatiskt i Vista utan det är ju något som man måste konfigurera upp, precis som i XP.

Hejsan, ja jag får upp dem i en ruta på skrivbordet och i mailen och har försökt hitta inställningar där för dem utan lycka.

- jag har outlook express.

[inlägget ändrat 2008-12-30 11:34:10 av Altana]

Ruta på Skrivbordet? Kan det tänkas vara Vistas sidopanel? I så fall klicka på rutan och sedan på det lilla kryss som dyker upp på sidan av det.

Outlook Express finns inte i Vista men du kanske menar Windows Mail, men det har jag aldrig använt så där kan jag inte ledsaga dig i inställningarna.

Sorry, det är Microsoft outlook... har inte reflekterat över det tidigare.

Jo man kan ju ta bort rutan, det har jag sett men jag ville ta bort feeds bara. Skit samma, jag löste hur jag fick bort dem från mailen, det var det stora problemet, man behövde bara deleta mapparna där de hamnade. Känns som en konstig funktion.

Tack för hjälpen!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...