Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Copyparty!


SYS64738

Rekommendera Poster

Alla som har sin C64, 128 eller Amiga kvar och är intresserade av att åka på ett gammalt hederligt copyparty, svara med ett inlägg här så ska jag försöka fixa till ett om det är tillräckligt många intresserade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var, isf? =D

 

/Weyland - rotar fram en gammal A1200.. är den för ny å kommer jag bli portad om jag tar med den? ;)

 

edit: Östersund? 50 mil är nog lite i överkant... :/

 

 

 

[inlägget ändrat 2000-12-08 19:05:09 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A1200 är helt okej, det enda som är portat är PC, Mac och Quaketurneringar :)

 

Nej, det kommer inte att bli i östersund, jag känner till en lokal i märsta som man kan hyra billigt, det är lite mer centralt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag har ALDRIG varit på ett copyparty(var nog för gammal när det begav sig - men nu har ni juh kommit ikapp lite); låter kul =) Jag har bara kvar en A500-3MB+X-drive i ungarnas rum, grannungarna älskar den - roligare spel än på playstation ;-) BTW, är det nån som har en gammal Amiga-monitor över att sälja, så man kan få tillbaka sin sovrums-TV ?

 

/PaleRider

 

 

*bloody.devil@penguigon*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märsta fungerar :)

 

..men om jag vill spela quake på min A1200 då? ;) *minns när tomas svensson lirade QuakePPC i Amiga*infos monter på Amitech'98* (eller var det 97?)

 

/Weyland

 

MAO dags att kicka igång boxen med klassiska amigademos samt dra igång AMOS å skriva lite bedrövlig kod =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jasså, jag är inte ensam om att ha kodat i Amos *suck* vilket språk.

 

*snyft* kommer ihåg tiden då man åkte iväg över helgen med ett 30 tomma ny formaterade disketter, och kom hem på söndagen alldeles lyrisk över alla de spel man lyckats få tag på till sin C64/Amiga var finns D-Copy och X-Copy idag?

 

 

____

MVH

/C

 

 

 

[inlägget ändrat 2000-12-09 01:20:44 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos är efterföljaren till STOS va?

Jag har STOS till min gamla Atari :)

Tyvärr så kom aldrig Amos ut till den...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe, sist vi hade Atari-hackerpartaj (som vi kallade dom då), var för bara cirka 4 årsen :)

Skitskoj var det :)

Vi brukade lira midimaze, dynablasters och till trist substation :)

 

 

(midimaze finns till Unix förresten, bara så ni vet :)

Fast det hade bättre grafik till Atarin.., hehe

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quake på en A1200? Sitter det inte en 68020 i den? Däremot har jag lirat Doom på en A1200.

 

Atari och Spectrum-ägare är också välkomna, om någon vill hålla i det.

 

Trots att jag har en Atari ST själv så är jag inte speciellt hemma på den datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>jasså, jag är inte ensam om att ha kodat i Amos *suck* vilket språk.

 

Nej, visst var det underbart? skriva ett ritprogram på tío rader... eller en gravity force-klon med 50 if-satser i huvudloopen =D

 

>Quake på A1200?

 

Nja, sitter en 030 i min.. men PPC är juh bara att putta i om man vill oxå.. mina AMOSprogram brukade kräva en 040 för att flyta hur som helst.. ;)

 

/Weyland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att vi är ett gäng C64-ägare här uppe i östersund som tyckte att det kunde va kul att fixa till ett copyparty, fast vi är inte fler än 14-15 stycken och då blir det lite tråkigt.

Så då fick jag idén att ha partyt nånstans i stockholmsområdet istället så kommer det fler.

 

Tänkte att man kunde ha lite tävlingar t.ex. Bästa demot, bästa musikbidrag, snyggaste datorn (har en polare som byggt in en C64 med diskettstationer och allt i en tower-låda) m.m.

Men det går nog inte av stapeln före jul iaf.

 

Förresten, A1200 har väl standard-ide anslutning för hårddiskar? Var ligger gränsen för hur stor hårddisk man kan ha? Går det att koppla in en CD också?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>Så då fick jag idén att ha partyt nånstans i stockholmsområdet istället så kommer det fler.

 

Mkt bra idé som sagt.. jag missade det förra retropartyt i växjö oxå :(

 

>Förresten, A1200 har väl standard-ide

>anslutning för hårddiskar? Var ligger

>gränsen för hur stor hårddisk man kan

>ha? Går det att koppla in en CD också?

 

Japp, standard IDE.. tror gränsen ligger i vad OS:et kan adressera, vilket är mer än nog.. dock krävs lite nyare versioner av filsystem och scsi.device när storleken är över ett visst antal GB.

 

Vanliga ATAPI cd-romar funkar finfint...

 

/Weyland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

> Bästa demot

 

Ööööh, ska det göras demos där? Jag tror jag kommer ihåg hur man scrollar en text över skärmen i assembler...

 

Sedan så har man ju en custom 64'a åxå...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...funderar på att köpa en begagnad A1200 eller liknande.

 

Ägde aldrig nån Amiga då det begav sig, skaffade C64:an -84 och hade kvar den ända till -96 då jag köpte PC, commodore gick ju omkull två år tidigare så jag tordes aldrig köpa någon Amiga då.

[inlägget ändrat 2000-12-10 22:12:53 av L33t HaX0r]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 1 month later...

Jag är intresserad om det placeras hyggligt nära*) och även har delar för ZX Spectrum.

 

*) Jag var över till Liepaja på Phat0 i höstas.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quake på en A1200? Sitter det inte en 68020 i den? Däremot har jag lirat Doom på en A1200.

 

Beror juh på - nå'ra har en G3:a i sin A1200 åså... liksom..

 

/Weyland

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...