Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Taligenkänning stöds inte med det aktuella språket"


Påskmust

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har problem. Som brukligt vid nytt inköp testas allt de första veckorna. Snubblade då in på möjligheten att aktivera taligenkänningen i Vista till min Sony Vaio VGN-AW11Z. Detta gick givetvis inte eftersom jag installerat den Svenska versionen av Vista. Okej, bara att avaktivera då...?

 

Tydligen inte! För jag kan inte hitta ett enda sätt att lösa detta. Går jag in i kontrollpanelen och väljer "Speech Recognition Options" så finns bara möjligheten att välja "Text to Speech". Hade inte brytt mig speciellt mycket om detta om det inte vore för att det dyker upp ett felmeddelande varje gång jag startar datorn där det står "Taligenkänning stöds inte med det aktuella språket"

 

Vore extremt tacksam för hjälp med detta.

 

Mvh

 

Påskmust

 

[bild bifogad 2008-12-29 23:47:55 av Påskmust]

[inlägget ändrat 2008-12-29 23:48:56 av Påskmust]

1110814_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bara att bocka ur alternativet i Kontrollpanelen -> Hjälpmedel.

 

_______________________________________

 

The One and Only Browser Internet Explorer

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt nog så är det inte så enkelt. När jag väljer "Hjälpmedelscenter" i kontrollpanelen och sedan klickar på "Alternativa inmatningsenheter" så kommer jag till stället där jag kan aktivera taligenkänning. (Se bif bild 1)

 

Finns ingen ruta för att ta bort det, och klickar jag på "Använd Taligenkänning" så kommer jag till konfigurationen (se bif bild 2). Där går det inte att göra något heller annat än att komma till Windows hjälpsida, som inte hjälper så mycket...

 

[bild bifogad 2008-12-30 13:04:36 av Påskmust]

1110892_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ett felmeddelande, ingen ikon nere vid klockan som du isåfall kan klicka på och välja Disable at startup?

 

_______________________________________

 

The One and Only Browser Internet Explorer

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...