Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Funkar inte the sims på min dator?


cross2

Rekommendera Poster

Processor: AMD Athlon64 3400+

Internminne: 1024 MB

Hårddisk 250GB SATA

Grafikminne: 256 MB PCI X

Kretstyp: GeForce 6200 LE

 

Får upp detta felmeddelande:

Installationen kan inte fortsätta eftersom detta spel kräver att DirectX 9.0 c eller senare version finns installerad på din dator.

 

Men det är installerat så vitt jag kan se.

 

HJÄLP?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installationen kan inte fortsätta eftersom detta spel kräver att DirectX 9.0 c eller senare version finns installerad på din dator.

 

Men det är installerat så vitt jag kan se.

Sims 2 kräver framför allt processorkraft och grafikkortet kommer nästan i andra hand, men 3400+ har inga större problem med att hantera spelet. Minnesmängden 1024MB är bra för det om än inte mycket bra (om OS:et är XP och inte Vista för vilket man bör lägga till minst 512MB ytterligare för motsvarande flyt).

 

Datorns otvivelaktigt största flaskhals är 6200LE-kortet, denna nedbantade version av 6200 som redan då vid tiden 2004-2005 var ett budgetkort. Men Sims 2 bör ändå åtminstone fungera med det. Och jag föreslår att pröva lägga in en färskare version av DX vilket även om det fortfarande benämns 9.0c så ändå får uppdateringar...

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=886acb56-c91a-4a8e-8bb8-9f20f1244a8e

 

Lycka till! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...